Nou èxit de la segona convocatòria 2023 de la prova CIFALC de català

16 juny, 2023
certificació català

El passat cap de setmana, els dies 10 i 11 de juny, s’ha dut a terme la prova CIFALC, organitzada per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), per a l’acreditació oficial de català. En aquesta edició han participat 1074 alumnes dels diferents nivells, coordinats per les professores Mercè Vàzquez i Ona Domènech, professores dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC. Aquesta prova, que consta d’una part escrita i una part oral, permet als alumnes dels cursos de català obtenir un certificat oficial i consolidar els seus coneixements de la llengua catalana.

La prova CIFALC, celebrada a la Farga de l’Hospitalet, la convoca i coordina la Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya (CIFALC), que permet a les universitats catalanes unificar els exàmens de coneixements de català.

I és que segons Joseph Hopkins, director del CIM de la UOC, “la formació i la possibilitat d’acreditar els coneixements de llengua catalana representen una part cada vegada més important de l’activitat del Centre d’Idiomes Moderns de la UOC.”

Així doncs, el dissabte els estudiants es van reunir en un espai comú per realitzar els exàmens escrits de tots els nivells. Aquesta part de l’examen avalua les competències d’expressió escrita dels estudiants en català. Després de completar els exàmens escrits, la part oral de l’examen CIFALC es va dur a terme durant la tarda del mateix dissabte i també el diumenge. Cada estudiant ha estat convocat individualment per a realitzar la seva prova oral, que és avaluada pels examinadors, i que té com a objectiu avaluar les competències d’expressió oral dels estudiants en català.

Estudiants realitzant la prova CIFALC a la Farga de l’Hospitalet el passat els dies 10 i 11 de juny

Una vegada els estudiants han superat el curs de català i l’examen CIFALC, reben un certificat en format digital que és enviat per correu electrònic. Això els permet acreditar els seus coneixements de català, obtenir una millor formació en llengua catalana i proporcionar una millor experiència educativa als alumnes.

Vols conèixer tots els detalls sobre la certificació del nivell de català a la UOC?

Informa-te’n aquí