Els articles més llegits del 2023

22 desembre, 2023
els articles més llegits Imatge: Freepik

Com dedicar-se al món editorial, la figura d’Alexandre el Gran o el vot femení a Espanya són alguns dels temes més destacats d’enguany i que han generat més interès en el blog Arts i Humanitats dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC. Així doncs, descobreix a continuació els 5 articles més llegits del 2023:

1. Com treballar en el sector editorial: professions, formació i competències

El sector editorial es troba en un moment de profund canvi i de transformació digital. Per això, és clau estar preparat per afrontar els reptes que planteja el sector, conèixer les seves sortides professionals, la formació necessària i les competències requerides per treballar al sector editorial. Tot això i més ho explica Olívia Gassol, professora dels Estudis d’Arts i Humanitats.

treballar en el sector editorial

2. Com crear una editorial: un projecte acadèmic fet realitat

De la teoria a la pràctica. Descobreix el projecte de la Teresa Benéitez, filòloga, periodista i alumni del Postgrau de Gestió i Màrqueting editorial, qui, a partir del seu treball final acadèmic, ha creat una editorial que porta per nom A fin de cuentos i que publica obres il·lustrades per al públic infantil i juvenil. Descobreix com va néixer el projecte i com el va fer realitat la Teresa Benéitez a través de la seva ponència de la III Fira Virtual de l’Ocupació de la UOC.

3. El llegat d’Alexandre el Gran

Qui va ser realment Alexandre el Gran? Quina empremta ha deixat al llarg de la història? Professorat del màster universitari de la Mediterrània Antiga (interuniversitari: UOC, UAB, UAH) fan un repàs pel llegat des dels temps antics fins a la cultura popular i reflexionen sobre com la història de la seva figura continua captivant-nos 23 segles després de la seva mort.

Alexandre el Gran

4. Una conversa amb el ChatGPT sobre La Trena

La Trena de Laetitia Colombani explica la història de tres dones que, nascudes en continents diferents, comparteixen unes idees i uns sentiments que les uneixen en un poderós anhel de llibertat. Des de la seva publicació l’obra s’ha convertit en un fenomen literari internacional. No et perdis la conversa entre Teresa Iribarren, professora dels Estudis d’Arts i Humanitats, i ChatGPT en què dialoguen sobre el llibre.

La Trena (Laetitia Colombani)

5. El vot femení a Espanya: significació, consecució i vigència

La primera vegada que les dones van exercir el seu dret a vot a Espanya va ser en les eleccions generals del novembre del 1933. Què va suposar i quin impacte va tenir en la societat? Enguany que se celebren els 90 anys del vot femení a Espanya, Jaume Claret, professor dels Estudis d’Arts i Humanitats, reflexiona sobre la significació, consecució i vigència d’aquest fet històric.

vot femení