Men in Movement: Trans/forming Masculinities in Politics, Care, and Media

21 octubre, 2015

Els dies 18, 19 i 20 de novembre tindrà lloc a l’espai Francesca Bonnemaison, a Barcelona, el Seminari Internacional «Men in Movement: Trans/forming Masculinities in Politics, Care and Media».

L’estudi de les masculinitats s’ha generalitzat els últims 20 anys, però encara és minoritari en les ciències socials i els estudis de gènere. Amb aquest seminari aspirem a situar els estudis sobre les masculinitats com un camp rellevant d’estudi al nostre context i com una eina necessària per a entendre els processos de canvi social i entendre (i transformar) les relacions de gènere. Volem afavorir la reflexió entorn de les masculinitats per trobar paradigmes exploratoris i d’explicació que no siguin oposicionals (vell contra nou ni home contra dona) i parteixin d’una concepció dinàmica i complexa que explori les pràctiques, experiències, discursos i realitats dels homes en tres àmbits diferents: la política, les representacions, i la cura.

El seminari consta d’una conferència inicial de Mark Simpson el dia 18 de novembre i s’inaugura el dia 19 de novembre amb una conferència magistral de la doctora Claire Duncanson (Universitat d’Edimburg). S’estructura en tres sessions de treball amb quatre ponents cadascuna: «Men and Politics», «Men and Representations» i «Men and Care». La conferència de clausura està a càrrec del doctor Jeff Hearn (Universitat d’Örebro, Suècia).

Oferim servei de traducció simultània.

VEURE PROGRAMA

Organitza: Estudis d’Arts i Humanitats (UOC) – Homes Igualitaris (AHIGE Catalunya)

Col·labora: La Caixa; IN3; Diputació de Barcelona