Simposi “Joan Miró: Pintura-Poesia”

9 octubre, 2018

Els pròxims dies 9 i 10 de novembre tindrà lloc, a París, el simposi “Joan Miró: Pintura – Poesia”, que se centrarà principalment en el somni de Miró de fusionar la pintura i la poesia, així com en la seva percepció de l’existència d’una inexorable dualitat entre el text i la imatge. L’exploració simultània en les seves obres d’aquests dos camins contradictoris va constituir una important contribució a l’art del seu temps. Aquest simposi també proporcionarà més informació sobre la influència de la poesia francesa i catalana en Miró i els seus coetanis.

Simposi organitzat per la Càtedra Miró (Fundació Joan Miró, Barcelona – Universitat Oberta de Catalunya), la New York University de París i la Universitat Paris-Nanterre, amb la col·laboració de la Provost‘s Global Research Initiative (NYU).

Coordinat per Robert Lubar Messeri i Rémi Labrusse en representació de l’International Miró Research Group.

Programa: