“Guy Debord, el filòsof del Maig”, per Ivan Muriana Reig

29 maig, 2018

Ivan Muriana Reig, alumne del nostre Màster d’Humanitats de la UOC, acaba de publicar l’article “Guy Debord, el filòsof del Maig” a la revista El Temps. La peça és fruit del treball realitzat dins l’assignatura “Història de la cultura contemporània“, i que centra la seva mirada en quatre moments de trencament de la història de la cultura contemporània. Un d’ells, precisament: les revolucions de 1968. Sota la direcció del professor, assagista i historiador Andreu Navarra, Muriana situa la importància de la Internacional Situacionista durant la revolta parisina i, dins d’aquesta, del filòsof Debord. L’article també pot trobar-se en obert al web de Ramon Alcoberro.

Guy Debord, el filòsof del Maig
Per Ivan Muriana Reig

guy debord historia cultura contemporania

En maig de 1968 era previst realitzar a París una conferència de pau sobre el conflicte del Vietnam quan va esclatar la revolta. Treballadors i estudiants van alçar-se en els carrers parisencs. En l’ambient revolucionari, va tenir una influència decisiva un petit grupuscle d’intel·lectuals que tenien el propòsit de convertir-se en el corrent d’avantguarda més actiu en la superació de l’art a través d’una creativitat generalitzada. Era la Internacional Situacionista, on destaca la figura, sempre controvertida, de Guy Debord (1931-1994).

Continua llegint: Guy Debord, el filòsof del Maig, per Ivan Muriana Reig