Els articles més llegits del 2023

20 desembre, 2023
articles més llegits 2023 Imatge: Freepik

L’educació inclusiva, la criança positiva o la importància de la lectura i l’escriptura en l’educació són alguns dels temes més destacats d’enguany i que han generat més interès en el blog Educació, Psicologia i Societat  dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC. Així doncs, descobreix a continuació els 5 articles més llegits del 2023:

1. Educació inclusiva: què és i com fer-la realitat a l’escola

L’educació inclusiva és un dels grans reptes del sector educatiu. Però què entenem per inclusió i en què es fonamenta? Com podem promoure canvis que portin cap a una escola inclusiva i que promoguin la participació de tot l’alumnat? Quins són els sistemes d’intervenció per a caminar cap a una escola inclusiva? Com ha de ser la coordinació dels equips professionals i dels serveis que intervenen en els diferents àmbits de la vida dels infants? Les respostes a aquestes preguntes ens les donen les professores Nadia Ahufinger, Débora Aguilar i Ana Luisa Adam en aquest article imperdible.

educació inclusiva

2. Paula Morales: “La doble comorbiditat de TEA i TDAH en infants augmenta fins a cinc vegades el risc de tenir problemes emocionals”

La coocurrència de problemes d’ansietat i depressió en infants amb un diagnòstic de TEA, TDAH o TEA i TDAH és molt elevada des d’etapes primerenques del desenvolupament. Així ho constata un estudi en què ha participat Paula Morales, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC.

No et perdis l’entrevista a l’experta en què ens parla dels resultats d’aquest treball, de la necessitat —no coberta— de donar més visibilitat a la conjuntura que viuen aquests infants, de les assignatures pendents en el diagnòstic i el tractament d’aquestes condicions, i de les línies de recerca en què treballa actualment.

TEA i TDAH - Paula Morales

3. A propòsit de la lectura, l’escriptura i la regulació pulsional

El debat sobre els resultats en comprensió lectora dels alumnes de secundària i l’ús de les TIC a les aules són temes de màxima actualitat. Jordi Solé, professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, reflexiona sobre la funció civilitzadora de l’educació, la lectura i de l’escriptura, subratllant la importància de la regulació pulsional en l’aprenentatge, en el marc de la publicació dels últims resultats d’informes com el PIRLS i la notícia que països com Suècia estan frenant l’avenç de la digitalització dels seus centres educatius.

comprensió lectora

4. Què és la criança positiva? Claus i exemples per aplicar-la

La criança positiva és un enfocament educatiu basat en el respecte mutu entre pares i fills. Però en què consisteix exactament aquest tipus de criança? Quins són els seus beneficis? Com la podem abordar amb èxit? Laura Cerdán, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, dona resposta a aquestes preguntes i comparteix exemples pràctics d’aquest tipus de criança a partir del seu llibre Para quererte mejor: Manual con casos reales para una crianza positiva.

què és la criança positiva

5. 8 preguntes freqüents sobre el màster universitari online de Formació del Professorat

El màster universitari online de Formació de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes de la UOC aposta per l’ensenyament a partir de contextos reals que facilita el desenvolupament de les competències clau de la professió docent. Quines especialitats ofereix? Com són les pràctiques? En aquest article trobaràs les 8 preguntes més freqüents sobre el màster.

màster formació professorat