8 preguntes freqüents sobre el màster universitari online de Formació del Professorat

11 juliol, 2023
màster formació professorat

El màster universitari online de Formació de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes de la UOC aposta per l’ensenyament a partir de contextos reals que facilita el desenvolupament de les competències clau de la professió docent.

És per això, que el propòsit de la UOC és formar docents amb una actitud de millora i actualització constants que siguin capaços, sempre des d’una mirada inclusiva, de detectar necessitats i proposar millores i innovacions que hi donin resposta, en l’àmbit del seu ensenyament.

Estàs interessat o interessada a estudiar el màster de Formació del Professorat? T’agradaria saber quan et pots matricular, quines especialitats ofereix la UOC o com són les pràctiques? Responem les 8 preguntes més freqüents sobre el màster per ajudar-te a sortir de dubtes:

1. Quines especialitats ofereix el màster universitari online de Formació del Professorat de la UOC?

La UOC ofereix les 6 especialitats següents amb els seus respectius volums de places pel curs 2023-2024:

• Formació i Orientació Laboral (60 places)
  • Orientació Educativa (60 places)
  • Llengua i Literatura Catalana i Castellana (150, 110 català/40 castellà)
  • Anglès (60 places)
  • Matemàtiques (60 places)
  • Tecnologia (60 places)

2. És totalment en línia?

Totes les assignatures es poden cursar online, excepte l’assignatura de Pràctiques que s’ha de cursar de forma presencial.

3. És el mateix màster que el de la resta d’universitats catalanes?

Aquest màster s’organitza de forma coordinada, en el marc del sistema universitari de Catalunya. Així doncs, tots els màsters estan dissenyats en base l’Ordre Ministerial (ECI/3858/2007, de 27 de desembre), que regula els mòduls, el creditatge mínim i les competències a assolir.

4. En què es diferencia el màster de Formació del Professorat de la UOC?

Des de la UOC volem formar professorat competent per donar resposta als reptes educatius que planteja l’educació secundària, el batxillerat, la formació professional i l’ensenyament d’idiomes en l’àmbit de l’especialitat escollida, a partir d’una base teòrica sòlida, fonamentada en la recerca i d’un coneixement teòric i pràctic de les didàctiques pròpies de l’àmbit, especialment les que incorporen l‘ús de la tecnologia per millorar l’aprenentatge o l’experiència de l’alumnat.

Així mateix, el màster en línia aposta metodològicament per l’aprenentatge basat en projectes, que permet treballar amb un model curricular globalitzat i reflexiu en situacions properes al context d’aplicació professional.

5. Es preveuen convalidacions?

No, per aquest màster no es preveuen convalidacions.

6. Com i quan em puc matricular?

Primer has de fer la preinscripció a l’Oficina d’Accés a la Universitat de la Generalitat de Catalunya. Estarà oberta del 26 de juliol al 8 de setembre (ambdós inclosos). Pots consultar aquí el calendari.

A partir del 21 de setembre l’OAU publicarà la primera assignació de places.

Si has obtingut plaça al màster de Formació del Professorat de la UOC, contactarem amb tu per correu electrònic per poder fer l’accés i la matrícula a la universitat.

7. En quant de temps puc cursar el màster?

El màster només es pot cursar en un any/curs acadèmic (2 semestres acadèmics) o màxim dos anys/cursos acadèmics (4 semestres acadèmics), no hi ha flexibilitat per fer-ho en més temps.

8. Com són les pràctiques?

L’assignatura de Pràctiques, implica 250 hores de formació presencial, conegudes com a pràctiques, en un centre de formador acreditat pel Departament d’Educació.

A part d’aquestes hores de presencialitat, l’assignatura també inclou 100 hores d’activitat acadèmica dins l’aula virtual del campus.

Pel que fa als centres formadors de pràctiques i en vista del caràcter voluntari en l’admissió d’estudiants per part dels centres, la UOC no pot garantir una plaça de proximitat per a tots els estudiants.

Vols conèixer més detalls sobre el màster?

⏯️ Recupera la sessió informativa online del màster universitari online de Formació de Professorat de la UOC. Podràs conèixer el pla d’estudis, la metodologia i les sortides professionals amb la Lorena Becerril, directora del màster i professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació.