Rànquing dels 5 posts més llegits el 2021:

22 desembre, 2021

Adriana Caballero: ‘La UOC ha ampliat la meva visió de l’educació en línia’

Adriana Caballero, estudiant mexicana del màster universitari en Educació i TIC de la UOC està entusiasmada amb l’e-learning, i somia a fer conèixer aquest model educatiu que li ha canviat la vida a través d’articles, llibres i el seu canal de Youtube. Perquè en paraules seves: “L’aprenentatge online em permet ser aprenent, descobrir el gust per la recerca”.

2. La inclusió des de la Psicopedagogia

El Màster en Psicopedagogia de la UOC i la Confederación de Organizaciones de Psicopedagogía y Orientación de España (COPOE) van organitzar un cicle de tres webinar sobre el futur de la Psicopedagogia, l’orientació i la inclusió. En ells es va parlar de la realitat a les aules, el context de canvi, els drets de tots els infants amb igualtat de condicions, les necessitats d’aquest alumnat i la importància de la formació del professorat.

3. La pandèmia accelera la transició cap a l’e-learning de l’educació superior

Amb l’objectiu d’explorar i analitzar alguns dels canvis accelerats que s’han produït en l’àmbit de l’educació, sobretot la superior, a causa de la transformació digital exprés imposada per la COVID19, la UOC juntament amb l’Associació Internacional d’Universitats (IAU, per les seves sigles en anglès), va organitzar durant aquest 2021 un cicle de sis col·loquis, amb el títol “Innovative Education for Unshaped Futures”, en el qual s’han abordat diferents aspectes d’aquesta metamorfosi de l’ensenyament.

4. Montse Vall-llovera: “A la UOC s’hi poden fer moltes coses, perquè és una universitat oberta, jove i flexible”

Montse Vall-llovera és una de les professores amb més anys d’experiència a la UOC. Ha estat professora, investigadora, directora del programa de Psicologia, i adjunta al Vicerectorat de Postgrau i Formació continuada. Amb ocasió dels vint-i-cinc anys dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació, vam voler parlar amb ella sobre els seus inicis a la nostra universitat, els canvis que s’hi han produït i l’experiència diversa que suposa treballar-hi.

5. Presentem el Toolkit UOC, una eina per a la transformació digital d’entitats socials

Davant la situació d’emergència, la UOC va voler demostrar el seu compromís institucional amb el tercer sector. En aquest context sorgeix aquesta iniciativa oberta que vol ser una guia per a totes les entitats socials que necessitin aquest acompanyament per la seva digitalització en temps de pandèmia. La professora Gemma Abellán Fabrés ens ho va explicar.

Agraïm al professorat dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació que han col·laborat i compartit el seu coneixement en aquest blog durant el 2021. Us animem a recuperar els diferents posts publicats i a retrobar-nos el 2022!