Sèrie webinars (I): Taula rodona «Reptes sobre cultura digital i necessitats de formació»

27 de juny de 2022
tom-barrett-9wnm_pga_f0-unsplash

Amb la pandèmia es va fer patent la necessitat de les organitzacions culturals d’existir en l’entorn digital de manera eficaç i estratègica. En els últims informes publicats per les principals organitzacions internacionals de museus (ICOM i NEMO) es mostra que les dues prioritats principals de les institucions són el disseny d’una estratègia digital d’acord amb els seus objectius i la necessitat de formació en cultura digital i eines del personal.

En 2021, el programa de Màster en Gestió Cultural va organitzar aquesta taula rodona que va comptar amb la participació de tres experts en aquest camp, Jorge Bernárdez López, Project manager en Nàrtex Barcelona i professor en l’EU Business School, Koldo García, co-fundador de Madpixel (Second Canvas), fundador de We Love GLAMs, i ex-alumne del Curs d’Estratègia digital en organitzacions culturals i Ana Martí, professora de la UPV i co-directora de REMED_(Xarxa de Museus i Estratègies Digitals). En la sessió es van debatre els camins a seguir en el futur.

La taula va estar moderada per Laura Solanilla, co-directora del Curs d’Estratègia Digital en Organitzacions Culturals (UOC, Museu Nacional d’Art de Catalunya). També van formar part de l’esdeveniment Clara Merín, consultora acadèmica, Conxa Rodà, co-directora del Curs d’Estratègia Digital en Organitzacions Culturals (UOC, Museu Nacional d’Art de Catalunya), i Alba Colombo, directora del màster universitari de Gestió Cultural (UOC, UdG).

Inici minut 9:00.

“No és que tinguem un problema de bretxa digital o d’accessibilitat, igual és un problema major de generar el contingut adequat per al públic adequat” Koldo García

Aquesta activitat va formar part del cicle Cultura en l’Era Global, organitzat pel màster universitari de Gestió Cultural (UOC, UdG), el postgrau de Gestió d’Esdeveniments Culturals, Esportius i Corporatius, i l’especialització d’Estratègia Digital en Organitzacions Culturals (UOC, Museu Nacional d’Art de Catalunya).