Intercanvi amb estudiants de gestió cultural de la Universitat de Heilbronn

11 de maig de 2016

Crònica per Marc Francesch i Camps, estudiant del Màster de Gestió Cultural de la UOC

Tot i que la UOC és una universitat que ens permet desenvolupar els nostres estudis a distància al 100%, no per això ha de renunciar a l’organització d’activitats presencials, que poden ser d’allò més enriquidores. El passat mes d’abril vam rebre un grup de prop de 25 estudiants de la Universitat d’Heilbronn, del bonic land de Baden-Württemberg, Alemanya, els quals van realitzar una estada de 4 dies a Catalunya. Els estudiants del Màster de Gestió Cultural de la UOC vam poder participar en totes les activitats preparades des de la direcció del màster, entre les quals s’hi comptaven visites guiades, conferències, debats i un espectacle de circ contemporani.

El dimecres 20 vam començar la jornada amb una visita a Nau Côclea, a Camallera, un centre de creació artística contemporània que ha acollit artistes d’arreu del món. A la tarda ens vam desplaçar fins a Roses, on vam poder conèixer la Ciutadella de Roses i EducArt, empresa centrada en l’educació no formal a través de les arts. El dia següent el vam passar entre els carrers del Barri Gòtic de Barcelona, on vam assistir a una presentació de Trànsit Projectes, empresa dedicada al disseny, consultoria, gestió i avaluació de projectes culturals, en el marc incomparable del Centre Cívic Pati Llimona i, havent dinat, a una conferència sobre el desenvolupament de l’Agenda 21 a la seu de la United Cities and Local Governments (UCLG). Divendres vam assistir a una presentació d’Interarts, mentre que al vespre vam poder gaudir d’Intarsi, una espectacular exhibició de circ contemporani. Finalment, dissabte els estudiants van poder explorar Barcelona en l’acolorida Diada de Sant Jordi, abans de marxar de tornada a casa.

Els estudiants del Màster de Gestió Cultural de la UOC-UdG valorem molt positivament l’experiència, no només per l’oportunitat d’assistir a conferències d’un alt nivell sobre el món de la gestió cultural, sinó també pel valor afegit que ofereix l’intercanvi sòcio-cultural amb altres estudiants estrangers.