Cultura a la pràctica. Cicle de visites a institucions culturals

1 de juny de 2012

Els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC, en col·laboració amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya, FiraTàrrega, Icono Serveis Culturals i Tria Llibres, presenten el cicle de visites “Cultura a la pràctica” sota el disseny i la coordinació de la professora dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC Alba Colombo.

L’objectiu d’aquestes visites és veure com gestionen les institucions d’aquest país la cultura, veure en quina situació es troben actualment i quin és el seu dia a dia. Els participants d’aquest cicle de visites podran conèixer les institucions per dins, identificar-ne els objectius, veure’n el funcionament i conèixer els seus directors i representants.

El format d’aquestes visites està dissenyat tant per als estudiants del Màster universitari de Gestió Cultural com per a aquells membres de la comunitat UOC que estiguin interessants en la gestió de la cultura del nostre país. Totes les activitats s’iniciaran amb un recorregut i visita per la institució i finalitzaran amb una tertúlia amb els responsables de cada una de les institucions visitades.

Les visites programades són gratuïtes i obertes a tothom. Les places són limitades, de manera que cal que us inscriviu als formularis corresponents.

Museu d’Arqueologia de Catalunya

Dia: 14 juny 2012

Hora: 17.00 – 18.30

Lloc de trobada: Museu d’Arqueologia de Catalunya, passeig de Santa Madrona, 39, Barcelona

Participants: Xavier Llovera (director del Museu), Alba Colombo.

Aquesta activitat convida els participants a visitar la seu de Barcelona del Museu d’Arqueologia de Catalunya de la mà dels seus gestors i finalitza amb una tertúlia amb el director del Museu, Xavier Llovera. Aquest ens exposarà les peculiaritats d’un museu en xarxa, és a dir, un museu amb diferents seus repartides per tot el territori.

Editorial Tria Llibres

Dia: 15 juny 2012

Hora: 16.00 – 17.30

Lloc de trobada: c/ Copons 3, baixos, 1ª, Barcelona

Participants: Guillem d’Efak Fullana Ferré (president de l’associació cultural Tria llibres, membre del consell editorial), Alba Colombo.

Aquesta sortida  convida els participants a conèixer per dintre el projecte innovador de l’Editorial Tria Llibres. Aquesta activitat se centra bàsicament en la xerrada amb els representants de l’associació cultural que porta el nom de la editorial, que ens mostraran els secrets i els objectius d’un projecte editorial nascut en plena crisi.

Fira Tàrrega. Fira al teatre de carrer de Tàrrega

Dia: 9 de juny 2012

Hora: 16.30 – 18.30

Lloc de trobada: Tàrrega (a especificar)

Participants: Pau Llacuna (director executiu), Jordi Duran (director artístic), Mike Ribalta (director de l’àrea de professionals), Alba Colombo.

L’objectiu d’aquesta visita és comprendre el funcionament i la complexa gestió de la prestigiosa FiraTàrrega. Fira Internacional de Teatre al Carrer. Iniciarem la visita fent un recorregut per les principals localitzacions de la Fira, identificant les complexitats i els reptes amb què s’han trobat els seus gestors i tindrem l’oportunitat de parlar amb els seus directors. Finalitzarà la visita amb una audició de la residència “Suport a la Creació”, el taller de moviment de Jaume Belló.

Dia: 17 juny 2012

Hora: 10.30

Lloc de trobada: plaça de Santa Maria del Mar, Barcelona

Participants: guia d’Icono, Alba Colombo

Aquesta sortida se centra bàsicament en la participació a la ruta titulada “La catedral del Mar” que proposa Icono. Aquesta ruta permet descobrir els escenaris dels fets que descriu la novel·la d’Ildefonso Falcones, ambientada al s. XIV. Es tracta d’una oportunitat per reviure històries dels personatges, així com per conèixer un dels monuments més emblemàtics de Barcelona, Santa Maria del Mar.