Cultura a la pràctica: “molt més que un cicle de visites culturals”

30 de maig de 2013

«Amb aquest cicle obrim una porta que el públic habitual no hi té accés». Comenta la professora dels Estudis d’Arts i Humanitats, Dr. Alba Colombo, encarregada de dissenyar i coordinar aquest cicle titulat Cultura a la pràctica. Cicle de visites a institucions culturals.

«En aquestes sortides l’estudiant té accés als responsables de les institucions i a informació privilegiada: són visites úniques i irrepetibles», explica Colombo; «amb aquest cicle obrim una porta a un espai al qual el públic cultural habitualment no té accés».

A més d’això, l’estudiant pot resoldre qüestions amb el consultor i el professor responsable en cadascuna de les diferents visites, en les quals pot aplicar els coneixements teòrics sobre patrimoni (visita al Museu d’Arqueologia), sobre indústries culturals (visita de la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega de FiraTàrrega i de l’editorial Tria Llibres) i sobre turisme cultural (la ruta «La catedral del mar» d’Icono Serveis Culturals). «No són visites o rutes turístiques», especifica Colombo, «sinó un cicle de cultura pràctica que permet arribar més enllà del que ho pot fer un visitant normal.»

«Per a tots els qui estiguin interessats en la cultura, obrim la porta d’un món professional moltes vegades desconegut», comenta la responsable. Per aquest motiu, tot i que aquestes visites van néixer per a donar una oportunitat als estudiants del màster de Gestió cultural, estan obertes a tota la comunitat en línia, que pot participar en qualsevol de les quatre propostes del programa d’aquest any.

El cicle es tanca amb dues sortides culturals més: el 31 de maig a Tàrrega, per a recórrer les principals localitzacions de la Fira de Teatre al Carrer amb els seus gestors i assistir a un assaig obert de Joan Català, i l’1 de juny, amb la participació en la ruta «La catedral del mar» que proposa Icono, per a descobrir els escenaris dels fets del segle xiv que descriu la primera novel·la d’Ildefonso Falcones.