La pràctica professional en la psicologia infantil i juvenil, nou cicle de converses

15 febrer, 2021
práctica profesional psicologia infantil juvenil

El màster universitari de Psicologia Infantil i Juvenil: Tècniques i Estratègies d’Intervenció organitza a partir de febrer el cicle de converses La psicologia infantil i juvenil, a debat.

Es tracta d’un programa de conferències i taules rodones en línia amb l’enfocament aplicat i professionalitzador del màster. L’objectiu és adreçar la psicologia infantil i juvenil des de la pluralitat de la pràctica i la teoria. El cicle està adreçat als estudiants del màster i a qualsevol altra persona interessada.

El cicle de converses s’enceta el 18 de febrer, amb la taula rodona Aspectes primordials sobre pràctica professional. Hi participen Marina Castán, Irene Moreno, Mireia Sala i Amaya Nagore, quatre ponents amb experiència en serveis públics i privats de la salut i l’educació. El debat girarà al voltant de la integració de la psicòloga o psicòleg en equips multidisciplinaris i en la gestió de la implicació depenent del cas.

El dia 25 de febrer, el Dr. Sebastián Córdoba (Universitat de Suffolk) i la Dra. Begonya Enguix (UOC) analitzen diferents visions de la identitat de gènere en infants i joves amb TEA a partir del seu estudi “AutonoME: An exploration of neurodivergent gender minority youth online lives”, en què han col·laborat amb altres universitats britàniques i canadenques.

La següent sessió és el 4 de març, dia en què Mònica Albertí Cortès aborda l’enfocament restauratiu global per a la gestió de les relacions i el conflicte en diferents àmbits d’intervenció psicoeducativa. Primer se’n descriuran les característiques, després es defensarà el sentit que té aquest enfocament en comparació amb altres models i, per últim, es parlarà d’estratègies per a la seva aplicació.

L’última sessió té lloc el dia 11 de març, i la seva dinàmica és una mica diferent. Es parteix d’un cas clínic infanto-juvenil i s’analitzarà des de diferents orientacions teòriques: la cognitivo-estructural, la sistèmica, la psicodinàmica i la humanista. Les professionals Mª Dolors Mas Delblanch, Victoria González Cantarero, Marta Ferrer Brunet i Conxita Roca Mitjana guiaran l’anàlisi des d’una perspectiva oberta i integradora.

Tots els actes del cicle de converses són en línia a les 18 h (CET), i es realitzen en castellà. L’assistència és gratuïta, però cal inscriure-s’hi

Redactora col·laboradora dels Estudis