Nou Màster Universitari de la Mediterrània antiga

31 de juliol de 2013

La Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona ofereixen conjuntament aquest nou màster acadèmic d’estudis avançats que permet a l’estudiant aprofundir en el món de les ciències de l’antiguitat, facilitant que pugui continuar incorporant-se a l’ampli sector professional relacionat amb la creació de continguts històrics o a l’itinerari curricular de recerca, doctorat i accés a la docència universitària.

Es tracta d’una oportunitat per aprofundir en els orígens de la Mediterrània i la seva influència en la nostra societat occidental actual. Cal respondre amb una perspectiva crítica al paper de la Mediterrània antiga en el món actual globalitzat i en diversos àmbits de la nostra societat.  Un dels principals reptes (social i acadèmic) en el món contemporani és la comprensió crítica de la diferència en les seves múltiples manifestacions i l’estudi de l’antiguitat com a factor fonamental de les noves realitats socioculturals generades pels processos de globalització.

El màster en la Mediterrània antiga compta, a més, amb un cos docent de primera línea a nivell de recerca en el camp de l’Antiguitat, el qual li permet oferir itineraris d’especialització  com “Egipte i Pròxim Orient” (amb els professors Josep Cervelló i Jordi Vidal) o “Món Grecollatí” (amb Oriol Olesti, Narcís Figueres, Marta Oller o Glòria Munilla), que es completa amb els docents de les assignatures comunes (Borja Antela, Isaias Arrayás, César Carreras, Marc Gil, Muriel Gómez o Elisenda Ardevol).

Més informació i matrícula.