Conferència: “La història, el redescobriment i l’estat actual de les grutes de Mogao, China”

17 de juny de 2013

El Programa de Gestió cultural de la UOC organitza la conferència La història, el redescobriment i l’estat actual de les grutes de Mogao, China, a càrrec de la Dra. Diana Y. Chou (Cleveland Institute of Art).

La conferència, que tindrà lloc el dimarts 25 de juny a les 12h a la sala Jordi Pujol de la UOC (Av. Tibidabo 39-43 de Barcelona), s’impartirà en anglès.

Les coves de Mogao varen ser inscrites a la Llista del Patrimoni Mundial l’any 1987. Situades  en un punt estratègic de la Ruta de la Seda, en una cruïlla comercial, religiosa i cultural, les 492 cel·les i santuaris rupestres de Mogao són famoses per les escultures i pintures murals que alberguen, que abasta 1.000 anys d’art budista. En aquesta xerrada discutirem sobre el descobriment de les coves de Mogao, la història i la importància d’aquest lloc, així com la col·laboració del Getty Center (EUA) pel que fa a la l’actualització de la seva conservació.

Nascuda i criada a Taiwan, Diana Y. Chou es va incorporar al Cleveland Institute of Art l’any 2009 i ha estat professora d’Història de l’Art. També és professora al Departament d’Art de la Universitat Estatal de Cleveland. Els seus principals interessos de recerca se centren en el col·leccionisme i el gust pictòric a la Xina i Japó de les èpoques premodernes, darrerament s’ha desenvolupat un interès en la transformació/adaptació artística en contextos cross-ultural/cross-national, centrant-se en la Ruta de la Seda .