14es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació

30 de març de 2016

El 3 i 4 de març es van celebrar a l’Ateneu Barcelonès les 14es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació organitzades pel Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya.

Aquest esdeveniment professional, de celebració biennal, és un dels més importants en l’àmbit de la biblioteconomia i documentació i aplega professionals del món de les biblioteques universitàries, especialitzades o públiques, i també d’empreses del sector privat, com Boolino, Time Out Barcelona o Jot Down Magazine, per citar-ne algunes.

Les jornades d’enguany estaven dividides en comunicacions i sessions. Podeu veure el programa en aquest enllaç. Les sessions tenien com a eixos principals màrqueting digital, usabilitat, projectes d’emprenedoria, tendències en consum cultural i nous perfils professionals, entre d’altres. Les comunicacions es van centrar en l’àmbit de biblioteques universitàries, especialitzades, patrimonials, infantils i públiques.

En el marc d’aquestes últimes, a l’apartat Biblioteques públiques, inquietuds i experiències, es va presentar la comunicació «Xarxes socials de lectors: un espai per treballar?» realitzada pels professors col·laboradors del màster de Gestió Cultural de la UOC Jordi Llobet i Laura Coma i, per una alumna d’aquest màster, Núria Vila. El contingut del treball té com a punt de partida un estudi descriptiu de diferents xarxes socials de lectors (del nostre entorn i d’altres països) basat en una activitat duta a terme a l’assignatura «Lletres i sector editorial» del màster de Gestió Cultural de la UOC; a partir del qual es fa una proposta per aplicar algunes de les característiques d’aquestes xarxes per a la construcció d’espais lectors virtuals des de la biblioteques públiques, afavorint l’intercanvi d’experiències i recomanacions lectores amb l’objectiu de promoure la lectura d’una manera imparcial amb qualitat i independència.