La Xarxa d’extreballadors/es promou noves activitats. Pren-ne nota!

5 de febrer de 2024

Sortida al festival de fotografia Fine Art d’Igualada; l’«AfterUOC R&I Connection», acte que vol reconnectar les persones de la comunitat de recerca UOC; un webinar sobre “La naturalesa del Franquisme”; una sortida a les muntanyes de Prades i un seminari intensiu de cap de setmana (a la Casa Irla de Sant Feliu de Guíxols) sobre la «Pervivència del Franquisme», són algunes de les properes activitats que promou la Xarxa Extr@UOC.

Dissabte, 9 de març: Sortida al Fine Art Igualada 2024

La Xarxa d’extreballadors/es impulsa la creació d’un grup d’amants del món de la fotografia, proposant aquesta primera activitat de visitar un dels festivals de fotografia rellevants a casa nostra, el Fine Art d’Igualada. De la mà de l’Antoni Marín Amatller, professor de la UOC (expert en fotografia i hipervídeo, narrativa transmèdia i aplicacions didàctiques del vídeo), visitarem diverses de les exposicions comentades i guiades pel prof. Marín.

Més informació i inscripcions en aquest enllaç.

Dimecres, 13 de març: l’«AfterUOC R&I Connection» reconnectant persones de la comunitat de recerca de la UOC

L’Escola de Doctorat i la Xarxa d’Extreballadors/es de la UOC, proposem, conjuntament, una nova activitat liderada pel nostre ex rector Josep A. Planell. Aquesta iniciativa té com a objectiu oferir als joves investigadors diferents eines que els puguin ajudar a construir les seves carreres de recerca. L’experiència dels membres de la Xarxa, dels nostres Alumni i dels investigadors sènior de la nostra comunitat és un actiu institucional de gran valor que pot contribuir al progrés dels joves investigadors. No estan sols en la consecució dels seus esforços. Aquesta primera sessió, que tindrà lloc el 13 de març a les 18h al Hub de Recerca UOC, estarà dedicada a les necessitats dels joves investigadors i estudiants de doctorat per construir els seus plans de carrera i com els investigadors sènior poden contribuir al seu desenvolupament professional.

Més informació i inscripcions en aquest enllaç.

Dimecres, 17 d’abril: Webinar sobre “La naturalesa dels Franquisme

En el cicle de col·loquis/debats que venim fent, proposem ja el sisè, sobre “La naturalesa del Franquisme”, coincidint amb el 85è aniversari del final de la guerra civil espanyola. Comptarà amb la participació de dos experts en la temàtica de primer nivell, com són el prof. Jaume Claret i el prof. Joan Campàs.

Dissabte, 11 de maig: sortida a les muntanyes de Prades (Balma de les Gralles i a l’Avenc de la Febró, al Baix Camp)

Serà la cinquena sortida del cicle Conèixer la Història de Catalunya que promovem des de la Xarxa d’extreballadors/es. En aquesta ocasió amb un itinerari per indrets naturals de les muntanyes de Prades: la Roca Foradada (Prades), la Balma de les Gralles (Capafonts) i l’Avenc de la Febró (La Febró).

Cap de setmana intensiu per parlar de “La pervivència del Franquisme”: 25 i 26 de maig a la Casa Irla (Sant Feliu de Guíxols)

Gràcies a la invitació de la Fundació Irla, promovem aquesta nova activitat especial, dirigida pel prof. Campàs. Serà un seminari intensiu (dissabte matí i tarda i diumenge matí) sobre la pervència del Franquisme i que intentarà respondre a les següents qüestions:

Sobre quines bases s’han fonamentat i construït els darrers 30 anys de l’estat espanyol? És homologable la democràcia i el sistema judicial de l’estat espanyol amb la d’altres estats europeus? Com s’han perpetuat en el poder les elits franquistes? Per què Catalunya segueix sent «el problema»? És Espanya una nació?