«AfterUOC R&I Connection», reconnectant persones de la comunitat de recerca de la UOC. Crònica de l’acte

25 de març de 2024

Dimecres 13 de març de 2024 va tenir lloc la primera edició d’una nova activitat, promoguda conjuntament per la Xarxa d’extreballadors/es i l’Escola de Doctorat de la UOC, l’AfterUOC R&I Connection. Una activitat, liderada per l’exrector Josep A. Planell i amb la participació del director de l’Escola de Doctorat, David Masip.

La finalitat d’aquest nou format és reconnectar persones de la comunitat de recerca de la UOC. Amb la voluntat de promoure espais de relació que ajudin a construir un sentiment de comunitat. Que els lligams que hem anat construint com a institució, al llarg del temps, no es perdin i que hi hagi espais en els quals es puguin desenvolupar i mantenir. Convençuts que és mitjançant les connexions personals, que poden sorgir oportunitats per establir futures aliances. Promoure i fomentar relacions amb esdeveniments participatius on es puguin activar connexions personals és clau.

Aquesta primera edició va comptar amb la participació de tres persones que s’han doctorat a la UOC i que després han reeixit en el seu recorregut professional:

• Xavi Vilajosana, vicerector de Recerca, Transferència i Emprenedoria de la UOC.
  • Sílvia Majó-Vázquez, professora associada a la Vrije Universiteit Amsterdam. És investigadora associada a l’Institut Reuters per a l’Estudi del Periodisme de la Universitat d’Oxford on en va ser investigadora postdoctoral.
  • Marina Massaguer, filòloga i sociolingüista, assessora en polítiques lingüístiques al Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya.

Vam centrar la sessió en les necessitats dels joves investigadors i estudiants de doctorat per construir els seus plans de carrera i com els investigadors sènior poden contribuir amb la seva experiència personal.

El debat es va desenvolupar a partir de les preguntes que va formular el propi rector Planell, així com les persones que hi van assistir, tant presencialment com virtualment.

Tot seguit podeu veure un vídeo resum de la sessió:

Etiquetes