Blog de la Xarxa d'extreballadores i extreballadors de la UOC

AfterUOC22, el punt de trobada d’extreballadores i extreballadors

AfterUOC 2022 (22/09/2022):

Tres quarts de set de la tarda. Sala polivalent de Can Jaumandreu. Comencen a arribar les primeres persones assistents a l’AfterUOC22. “22” perquè som a l’any 2022, és dia 22 (de setembre) i estem al districte 22@. És la quarta ocasió que es convoca una trobada d’aquestes característiques. La primera es va fer l’any 2017, a la seu del Tibidabo, quan es va llançar la proposta de crear la xarxa d’extreballadores i extreballadors. L’any 2018 va tenir lloc en un hotel a prop de la catedral de Barcelona, i la darrera, el 2019, a l’Antiga Fàbrica Damm.

Foto UOC

Alegria, salutacions afectuoses, de retrobament entre excompanys de feina

S’hi han inscrit 110 persones, entre antics treballadors i alguns membres veterans de l’equip propi, que els acompanyen. Alegria, salutacions afectuoses, de retrobament entre excompanys de feina alguns dels quals fa temps que no es veuen. Aquest cop, a més, s’hi afegeixen els membres del consell d’extreballadores i extreballadors, que s’acaben de reunir en una aula annexa, com ara el rector Gabriel Ferraté, fundador de la UOC.

Amb la sala plena, Isabel Salas, en representació de l’equip coordinador de la xarxa i conductora de l’acte, exposa les diverses activitats que s’han organitzat i presenta el blog de la xarxa d’extreballadores i extreballadorsAmb seccions com L’obra d’art del mes, col·loquis, converses, entrevistes i sortides, el blog vol promoure la reconnexió amb antics treballadores i treballadors, però també posar en relleu el seu talent i difondre’l entre la resta de la comunitat UOC.

Però els protagonistes de la trobada d’avui són Mariona Sanz i Ismael Peña-LópezSanz, actualment directora general de Fons Europeus de la Generalitat de Catalunya, va ser cap de l’Oficina de Recerca de la UOC-IN3 entre el 1998 i el 2005. Posteriorment, va tenir diversos càrrecs de responsabilitat a l’Agència per la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat de Catalunya, ACCIÓ, i va ser directora de Girbau LAB i de màrqueting estratègic del Grup Girbau.
Peña-López és el director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Ha estat a la UOC dinou anys, on va començar a l’Àrea Acadèmica, va dirigir el Campus per la Pau, i va acabar esdevenint professor dels Estudis de Dret i Ciència Política. Després, durant tres anys va ser director general de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya.

Foto: UOC

«A la UOC vam aprendre a treballar des de la responsabilitat, l’autonomia i la independència»

Ambdós esbossen diversos aspectes del seu pas per la UOC. “A la UOC vam aprendre a treballar des de la responsabilitat, l’autonomia i la independència. Havíem d’afrontar reptes moltes vegades disruptius i ho fèiem gràcies a la confiança de l’equip”, coincideixen a destacar.

També hi intervenen Antoni Riu, que va ser cap directe de la Mariona a l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3), i el professor Miquel Peguera, company als Estudis de Dret i Ciència Política de l’Ismael, per explicar detalls i anècdotes personals dels protagonistes.

Foto: UOC

«La UOC és la suma de cadascun dels trams protagonitzats per les persones que hi treballem o hi hem treballat»

El rector Josep A. Planell clou la trobada emfatitzant que “la llarga i reeixida trajectòria de la UOC és la suma de cadascun dels trams protagonitzats per les persones que hi treballem o hi hem treballat”.

A continuació, fan un recorregut per les instal·lacions del Poblenou de la UOC, tot veient la nova organització dels espais adaptats a la Nova Manera de Treballar, i el que serà el hub de recerca que s’inaugurarà el 28 d’octubre. La trobada acaba amb una copa de cava a la terrassa de l’edifici C.

Foto: Toni Ramos