Aplicacions de ChatGPT en l’educació superior per a l’ensenyament i l’aprenentatge

5 setembre, 2023
Photo by Headway – Unsplash

ChatGPT és una de les eines d’intel·ligència artificial (IA) generativa que ha impactat més en l’educació superior. Aquest model de llenguatge, desenvolupat per l’empresa OpenAI, pot executar una gran varietat de tasques, com ara respondre preguntes, oferir explicacions o generar textos, entre d’altres. El grup d’experts en IA de l’eLearning Innovation Center (eLinC) de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha preparat una taula en la qual agrupen els rols que podria adoptar ChatGPT en l’àmbit educatiu.

La taula es basa en la publicació ChatGPT e inteligencia artificial en la educación superior: guía de inicio rápido (Sabzalieva i Valentini, 2023), de la UNESCO, que afegeix exemples d’aplicació a les funcions i descripcions creades pel professor emèrit de tecnologia educativa de l’Open University Mike Sharples. Alguns dels exemples proposats per la UNESCO es basen, al seu torn, en els suggeriments del consultor d’educació Ronald Knust Graichen.

Altres recursos sobre IA generativa que també poden interessar-te:

Aquest contingut afavoreix l’objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) 4 de l’ONU, educació de qualitat.