Blog de la Xarxa d'extreballadores i extreballadors de la UOC

Presa de possessió de la Dra. Àngels Fitó com a nova rectora de la UOC

Reviu l’acte de la presa de possessió del 13 d’abril de 2013

dd

«La UOC pot ser el motor de canvi de l’educació superior a Europa». Entrevista a Josep A. Planell, rector de la UOC

El rector Josep A. Planell és entrevistat per Lluís Rius, director de Comunicació de la UOC

El rector Josep A. Planell tanca aquest mes de març l’etapa professional que, en els darrers deu anys, l’ha portat a liderar la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). En aquesta entrevista fa balanç de les fites principals del mandat, de les qüestions més polítiques que té plantejades la Universitat i que poden ser claus per als anys vinents, i de reptes il·lusionants i prometedors com l’OpenEU, una proposta d’universitat oberta europea liderada per la UOC en col·laboració amb les principals universitats a distància europees. L’OpenEU pot representar un gir històric i determinant per a la UOC i per a la transformació digital de la formació superior a Europa. El 13 d’abril cedirà el testimoni a la nova rectora, Àngels Fitó.

Àngels Fitó, proposada com a nova rectora de la UOC

Àngels Fitó es convertirà en la quarta rectora de la UOC, després de Gabriel Ferraté, Imma Tubella i Josep A. Planell.

El Patronat de la Fundació per a la Universitat Oberta de Catalunya (FUOC), reunit dijous, 2 de febrer, ha decidit per unanimitat proposar el nomenament de la doctora Àngels Fitó com a nova rectora de la UOC, després d’haver completat el procés de selecció entre un ampli conjunt de candidatures.

Lliçó inaugural del curs 2022-2023

“Universitats sense murs. L’adaptació al canvi a Europa”, a càrrec de Michael Murphy.

Graduat en Medicina per la University College Cork (UCC) d’Irlanda, Michael Murphy ha dedicat tota la seva carrera a la recerca universitària en aquest camp.

El professor Michael Murphy és, des de l’any 2019, el president de l’Associació d’Universitats Europees, una organització que aplega més de 850 universitats de 49 països europeus. Aquesta associació ha tingut un paper cabdal en la implantació del Pla Bolonya a les universitats europees i promou la cooperació i la interacció entre elles per impulsar l’educació superior i la recerca europea.

L’enregistrament de la lliçó inaugural es va fer el 4 d’octubre i hi van participar el rector de la UOC, Josep A. Planell; el president del Patronat de la UOC, Pere Vallès, i l’aleshores consellera de Recerca i Universitats del Govern de Catalunya, Gemma Geis.

dd

Cinc creences falses sobre el dolor crònic

El dolor és una experiència subjectiva que configura el cervell a partir de la interacció de múltiples factors (foto: Freepik)

Segons la Societat Espanyola de Directius de la Salut, entre el 40 i el 80 % de les consultes mèdiques estan relacionades amb el dolor, i s’estima que el 17 % de la població espanyola viu amb dolor crònic, que es dona quan apareixen episodis de dolor durant un període de com a mínim tres mesos.

dd

Una fotografia actual de la ciència oberta: el canvi necessita polítiques comunes

La UOC rema a Europa per impulsar el coneixement obert (foto: Priscilla Du Preez / unsplash.com)

Publicar en obert afavoreix la visibilitat dels treballs acadèmics. Els investigadors apunten que falten incentius per publicar més en obert