L’impacte de l’aprenentatge en línia sobre l’ocupabilitat

23 de novembre de 2023
elearning

L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 4 advoca per una educació de qualitat inclusiva i equitativa que promogui oportunitats d’aprenentatge al llarg de tota la vida, i com hem vist durant el confinament per COVID-19, l’aprenentatge en línia pot tenir un paper clau.

En un context on l’aprenentatge al llarg de tota la vida esdevé crucial per mantenir l’ocupabilitat dels graduats, les metodologies d’ensenyament innovadores que promouen competències emprables en entorns en línia són especialment desitjables.

Sobre això és de què tracta l’article publicat per Àngels Fitó Bertran i María Jesús Martínez Argüelles, membres del grup Management & eLearning (MeL), juntament amb Dolors Plana Erta. L’article titulat “Impact of using authentic online learning environments on students’ perceived employability”, va ser publicat a la revista Educational technology research and development l’any 2022.

Sobre l’article

L’article discuteix la importància de l’educació en línia al llarg de la vida per promoure l’ocupabilitat, especialment en el context de l’Agenda 2030 de l’ONU. S’enfoca en el desenvolupament d’habilitats d’ocupabilitat mitjançant tècniques educatives en línia i presenta estadístiques que mostren la millora percebuda en diverses competències d’ocupabilitat.

A més, l’estudi demostra que l’aplicació d’entorns d’aprenentatge autèntic en línia pot millorar la percepció dels estudiants sobre l’adquisició de competències d’ocupabilitat. Es destaca la rellevància de fer servir tecnologies per recrear entorns autèntics, tot i que se subratlla que la qualitat de l’autenticitat depèn de com es dissenyi el procés d’aprenentatge.

L’article conclou que la creació d’entorns d’aprenentatge autèntic en cursos en línia pot millorar significativament els perfils de competències dels estudiants, cosa que alhora enforteix l’ocupabilitat. Se suggereix que aquesta metodologia pot proporcionar una solució viable per enfortir l’ocupabilitat dels estudiants en entorns virtuals on les passanties poden no ser viables.

No obstant això, s’assenyalen limitacions a l’estudi, com la influència de les característiques personals dels estudiants en les respostes i la necessitat d’investigacions addicionals per validar els resultats en diferents contextos educatius i culturals.

Consulta l’estudi

Podeu consultar l’article al complet prement aquest enllaç.