Estrenem el nou blog de la Xarxa d’extreballadores i extreballadors de la UOC

10/11/2021

Recentment s’ha publicat el blog de la Xarxa d’extreballadores i extreballadors de la UOC. És un nou canal creat a fi de destacar el paper rellevant d’antics treballadors i treballadores en la comunitat UOC com a parts interessades. També pretén potenciar la comunicació entre els seus membres i dinamitzar, en definitiva, la comunitat UOC.

A banda d’informar dels serveis i les activitats que ofereix de manera exclusiva als membres de la xarxa, el blog també vol ser un espai per difondre coneixement obert, amb activitats promogudes pels seus membres però obertes a tothom.

Activitats i serveis exclusius

La Xarxa d’extreballadores i extreballadors de la UOC reuneix les persones que han format part de l’equip propi de la Universitat durant un mínim d’un any i disposa d’una comissió gestora i un consell assessor. Té la voluntat de mantenir el vincle dels seus membres amb la Universitat, incloent-los a la comunitat UOC i oferint-los activitats i serveis exclusius; per exemple, a través del nou blog o d’un grup específic de LinkedIn.

Algunes de les activitats més destacades són:

• L’AfterUOC: la trobada anual de la xarxa s’organitza anualment. Enguany es preveu fer-la la primavera del 2022 per mostrar com han quedat els tres edificis amb les obres d’adequació a la Nova Manera de Treballar. Aquesta trobada s’anunciarà al blog. Les tres edicions anteriors s’han celebrat a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, a l’hotel Catedral i a la seu de la UOC del Tibidabo.
  • L’obra d’art del mes: el professor Joan Campàs promou aquesta proposta a través de la qual explica en el blog com s’interpreten algunes obres d’art. La primera, ja publicada, és la Madonna Pisa del Maestro della Sant’Agata (Galleria degli Uffizi). Les següents seran La Gioconda de Leonardo, Las meninas de Velázquez, el Guernica de Picasso, La primavera de Botticelli i El jardí de les delícies del Bosch, entre d’altres.
  • Col·loquis i debats: al llarg del curs s’organitzaran dues xerrades sobre temes d’interès general, una a la tardor i l’altra a la primavera, que estaran dirigides pel professor Joan Campàs i que comptaran amb convidats experts en la matèria. Començarem amb el col·loqui “Els algoritmes: del control a la creativitat”, una activitat en línia d’una hora i mitja anunciada al blog, des d’on també es pot confirmar la inscripció a la sessió en línia. Per tal de preparar el debat, s’ofereixen vídeos especialment dissenyats per aprofundir en el tema proposat que es complementaran amb una bibliografia seleccionada.
  • Entrevistes a antics treballadors i treballadores: es donaran a conèixer els membres de la xarxa a través d’entrevistes publicades al blog. Actualment ja es poden llegir les que s’han fet a Gabriel Ferraté, rector fundador; a Àngels Doñate, que va ser cap de premsa de la Universitat, i a Dora Pérez, primera directora de la Biblioteca.

Si coneixeu algun antic treballador o treballadora que encara se senti uoqui, animeu-lo a formar part d’aquesta gran comunitat!