Recerca transdiciplinària sobre reptes socials contemporanis

Adriana Ornellas presenta el projecte “Crossing Borders” en dos esdeveniments a Uruguai

Entre el 21 i el 27 de novembre del 2023, la professora Adriana Ornellas va realitzar una estada de recerca a l’Institut de Fonaments i Mètodes en Psicologia de la Facultat de Psicologia de la Universitat de la República (UDELAR), a Montevideo. L’estada va ser subvencionada pel CSIC de la UDELAR en el marc del Programa Mobilitat i Intercanvis Acadèmics.

Dins del marc de l’estada, Ornellas va participar en el VIII Trobada Llatinoamericana de Metodologia de les Ciències Socials, on va presentar, en col·laboració amb les professores Amalia Creus (UOC) i Mònica da Silva (UDELAR), la ponència titulada “Una investigació transnacional sobre les desigualtats educatives que afecten joves immigrants en tres continents”.

Ornellas també va participar com a ponent convidada en el III Diàleg sobre Mobilitat Humana, organitzat per l’Observatori de mitjans de comunicació i mobilitat humana (Migramedios) de la UDELAR, que es va dur a terme els dies 27 i 28 de novembre.

El projecte Crossing Borders to Connect Routes està subvencionat per la Spencer Foundation i té com a objectiu principal identificar i analitzar formes estructurals i emergents de racisme i inequitat educativa que afecten persones immigrants en el context de la crisi social i sanitària provocada per la pandèmia de la COVID-19. La recerca està liderada pel grup de recerca Nodes de la UOC, amb la participació de cinc universitats més: la Universitat de Nova York (Estats Units), la Universitat de Wisconsin (Estats Units), la Universitat de Malta (Malta), la Universidade Federal de Goiás (Brasil) i la Universitat de la República (Uruguai).