Recerca transdiciplinària sobre reptes socials contemporanis

Vídeo didàctic accessible. La inclusió a la producció multimèdia

TALLER

Data i hora:

23 de gener de 2023, 17:00 a 19:30 h

Lloc de realització:

Rambla del Poblenou, 154 08018 Barcelona

SOBRE L’ESDEVENIMENT

Des de diferents àmbits – la comunicació, l’educació, la informació, entre d’altres- creem continguts on tant el suport de producció com el de circulació són digitals. Per això, apliquem conceptes i procediments propis de la producció audiovisual, com són el guió, la cerca i creació de continguts (visuals, sonors), o la selecció d’eines de producció i difusió més apropiades als objectius perseguits. Ara bé, quan generem aquests continguts ens assegurem que són accessibles per a tothom? Ens preguntem, en el moment de dissenyar-los i produir-los, qui pot accedir a aquestes realitzacions i interpretar-les?

En aquest taller convidem els assistents a reflexionar sobre la importància de l’accessibilitat a les produccions audiovisuals i multimèdia, oferint eines per a la creació de vídeos inclusius, basats en els principis d’accessibilitat digital. El taller s’orienta a la sensibilització, i introdueix principis bàsics de creació de contingut audiovisual accessible, basant-se en les recomanacions de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Aquesta activitat està organitzada pel grup de recerca Nodes de la UOC i impulsat per Xarxa AccessCat (Xarxa d’Innovació a Accessibilitat de Catalunya).

EXPERTA QUE IMPARTEIX EL TALLER

Mireia Ribera Turró, Doctora en Documentació, Enginyeria Informàtica i Diplomada a Biblioteconomia i Documentació. Especialitzada en documents digitals accessibles. Participa a diversos projectes nacionals i europeus i ha coordinat la traducció al català de les WCAG 1.0, 2.0 i 2.1. Actualment treballa com a professora agregada a la Universitat de Barcelona i col·labora amb diverses universitats.

ASISTENCIA

El taller és obert a totes les persones interessades en la creació audiovisual inclusiva i l’accessibilitat en general. La inscripció és gratuïta, l’aforament és limitat i les inscripcions s’acceptaran per ordre d’inscripció mitjançant aquest enllaç.

Així mateix, per al correcte seguiment del taller es requereix que els assistents disposin de:

• Ordinador personal
  • Auriculars