Els articles més llegits del 2023

18/12/2023
Los artículos más leídos en 2023

Els àmbits de recerca dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC, la nova especialització de Redacció Mèdica, la professió de neuropsicologia forense, el treball social sanitari i els recursos audiovisuals sobre salut planetària i medi ambient han estat els temes que han suscitat més interès en el blog Ciència en Salut durant aquest any. A continuació, fem un resum dels articles més llegits del 2023. No te’l perdis!

1. Beatriz Viejo: “Si t’apassionen la ciència i l’escriptura, la redacció mèdica és la teva professió”

La redacció mèdica és una professió altament especialitzada i amb molta demanda en sectors com el farmacèutic, les agències de comunicació en salut o les editorials biomèdiques. No obstant això, encara és una professió desconeguda. Amb l’objectiu de donar visibilitat a la redacció mèdica i formar professionals en aquest àmbit, l’octubre del 2023 la UOC va posar en marxa una nova especialització de Redacció Mèdica. En aquesta entrevista, Beatriz Viejo, directora científica de l’especialització, explica els objectius i els continguts principals del programa. T’animes a formar-te en aquest àmbit?

Beatriz Viejo, directora científica de la especialización de Redacción Médica de la UOC y AERTeM.

2. Cinc pel·lícules o documentals sobre salut planetària i medi ambient

Aquests últims anys hem estat testimonis de la degradació i la disrupció dels sistemes naturals de la Terra, un fet que té una repercussió directa sobre la salut de les persones. Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el canvi climàtic és la principal amenaça per a la salut a la qual s’enfronta la humanitat. En aquest article recomanem cinc pel·lícules o documentals sobre salut planetària i medi ambient per saber més coses sobre aquest fenomen. Pren-ne nota!

Cinco películas sobre medioambiente

3. La neuropsicologia forense: una professió emergent

Què és la neuropsicologia forense? Quins àmbits d’actuació té i quines habilitats calen per exercir aquesta professió? Aquest article recull les principals idees de la ponència d’Amaya Nagore, vicepresidenta de l’Associació de Psicologia Forense de l’Administració de Justícia, en el marc de la Fira d’Ocupació de la UOC. Una xerrada imperdible sobre les sortides professionals de la neuropsicologia forense. Descobreix-les!

Què és la neuropsicologia forense?

4. La recerca dels Estudis de Ciències de la Salut

Els Estudis de Ciències de la Salut de la UOC som conscients de la importància de fer una recerca que tingui un impacte real en la societat. És per aquest motiu que treballem per entendre, prevenir i actuar en diferents àmbits relacionats amb l’entorn, els estils de vida i els factors individuals de les persones. En aquest article presentem els set àmbits de recerca dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC: envelliment, salut de la dona, alimentació, neuropsicologia, salut digital… I molts més. No te’l perdis!

5. Dolors Colom Masfret: “El gran repte del treball social sanitari és que sigui reconegut com a professió sanitària”

L’any 2013, la UOC va posar en marxa el màster universitari de Treball Social Sanitari. Amb motiu del desè aniversari del programa, entrevistem Dolors Colom Masfret, directora científica del màster i autora del llibre Trabajo social sanitario. Catálogo de prestaciones y cartera de servicios. Una entrevista imperdible sobre la figura del treballador social sanitari, els orígens del treball social sanitari i els principals reptes de futur per a la professió.

Dolors Colom Masfret, directora científica del máster universitario de Trabajo Social Sanitario de la UOC.