S’obre la tercera convocatòria de beques per cursar assignatures del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC

26 de maig de 2020

Ets un estudiant procedent d’una universitat estrangera o de zones no catalanoparlants de l’Estat espanyol? Tens estudis previs de llengua o literatura catalanes? Si vols continuar la teva formació universitària en aquest àmbit sense moure’t de casa, aquesta informació et pot interessar.

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC), en col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, convoca per tercer any consecutiu  dues beques que cobreixen la totalitat del cost de la matrícula per a estudiants procedents d’universitats estrangeres o de zones no catalanoparlants de l’Estat espanyol, amb l’objectiu que puguin cursar dues assignatures del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC entre el primer i segon semestre del curs acadèmic 2020-2021. Les assignatures que poden ser objecte de beca són les següents:

• Llengua catalana: estructura i ús (inici docència setembre 2020 i febrer 2021)
  • Llengua, cultura i societat (inici docència setembre 2020 i febrer 2021)
  • Literatura, cultura i societat a Catalunya (inici docència setembre 2020)
  • Narrativa catalana actual (inici docència setembre 2020)
  • Poesia catalana [Més informació] (inici docència setembre 2020)
  • Avantguardes i literatura a Europa i a Catalunya [Més informació] (inici docència febrer 2021)
  • Estudis culturals catalans (inici docència febrer 2021)
  • Sociolingüística catalana (inici docència febrer 2021)

Totes les assignatures (més informació aquí) tenen un valor de 6 crèdits ECTS cadascuna i una durada d’un semestre acadèmic (setembre-gener o febrer-juny). Els estudiants seleccionats podran cursar les assignatures triades en dos semestres consecutius, cada una en un semestre (setembre-gener i febrer-juny); o bé de manera simultània, és a dir, cursant les dues assignatures en un sol semestre (setembre-gener o febrer-juny).

Les assignatures s’imparteixen en línia, en el campus de la UOC, seguint un model educatiu centrat en l’estudiant i el seu procés d’aprenentatge. Un dels aspectes fonamentals és el disseny de les activitats que els estudiants han de fer al llarg d’aquest procés. Cal destacar tres elements essencials d’aquestes activitats: els recursos d’aprenentatge, la col·laboració i l’acompanyament (mira aquí un vídeo sobre l’aula virtual de la UOC).

En les passades edicions vam tenir estudiants d’Itàlia, de Québec i del Brasil.

Aquí tens més informació sobre les beques i sobre com sol·licitar-les.

Vinga, anima’t! Tens fins al dia  25 de juny de 2020 per presentar la teva candidatura!

Blog del Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC.