Les persones amb discapacitat: El dret i la realitat a la pràctica

12 abril, 2024
seminari-web-discapacitat-i-dret-1

El Màster de Drets Humans, Democràcia i Globalització dels Estudis de Dret i Ciència Política de la Universitat Oberta de Catalunya, organitza el seminari web Les persones amb discapacitat: El dret i la realitat a la pràctica, que tindrà lloc el pròxim dimecres 24 d’abril a les 17:00h CEST, en format en línia. Pots inscriure’t en aquest enllaç.

En el panorama global, el reconeixement i la protecció dels drets de les persones amb discapacitat han estat punts crucials a l’agenda de drets humans. No obstant això, malgrat els avenços legislatius i les declaracions internacionals, les dificultats persisteixen a la pràctica per garantir plenament aquests drets. En aquest seminari web, els nostres ponents abordaran els desafiaments que enfronten les persones amb discapacitat en l’exercici dels seus drets, així com les barreres estructurals i socials que obstaculitzen la seva inclusió i participació plena en la societat.

Ponents

Antonio Vilà Mancebo. Doctor en Pedagogia, Llicenciat en Dret, Diplomat Superior en Criminologia. Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona. Investigador convidat de l’IGOP/UAB.

Enric Botí Castro de la Peña: Delegat territorial de l’ONCE a Catalunya. Secretari general del Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat – COCARMI.