La seguretat climàtica centrarà la Conferència Internacional de Recerca d’UNITAR

20 juliol, 2023
Conferència Interncional d'Investigació d'UNITAR. Foto de Pexels.

Els Estudis de Dret i Ciències polítiques de la UOC se sumen a la primera conferència sobre clima, pau i conflicte organitzada per l’Institut de les Nacions Unides per a Formació Professional i Investigacions (UNITAR) i que tindrà lloc a Bonn aquest novembre. Després de diverses conferències de les Nacions Unides relacionades amb el clima que pretenen mitigar l’impacte del canvi climàtic al mateix temps que s’assoleixen els objectius de l’ODS i l’agenda 2030 de les Nacions Unides, l’Institut de les Nacions Unides per a Formació Professional i Investigacions llança la seva primera conferència internacional de recerca d’UNITAR.

Amenaces i riscos derivats del canvi climàtic, a estudi

La primera Conferència Internacional de Recerca d’UNITAR tindrà lloc a Bonn (Alemanya), al campus de l’ONU, el 24 de novembre de 2023. El 23 de novembre de 2023 se celebrarà al campus un esdeveniment de networking, on investigadors Internacionals interactuaran amb l’ecosistema de recerca i innovació de Bonn.

La conferència té per objectiu estudiar les amenaces i els riscos derivats del canvi climàtic i que afecten les perspectives de pau i seguretat. La seguretat climàtica i els riscos connexos tenen conseqüències per a la seguretat mundial que influiran profundament en la governança, els conflictes i la pau. Els primers treballs sobre els aspectes de seguretat del canvi climàtic es van centrar en els components militars i de seguretat nacional d’aquestes amenaces. Els treballs posteriors van abordar les conseqüències humanitàries, incloses la migració climàtica i el desplaçament de la població humana. Els interessos actuals de la recerca inclouen diverses qüestions intersectorials i intersectorials del canvi climàtic, com el terrorisme o els riscos i perills associats a la gestió dels recursos i les deixalles, entre d’altres. Aquesta conferència abordarà la convergència d’aquests diversos aspectes de la seguretat climàtica.

El seminari i conferència de recerca és una iniciativa conjunta entre UNITAR (Divisió per a la Pau), la Universitat Tecnològica de Dublín (Irlanda), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l’Associació Mundial per a la Medicina de Desastres i Emergències (WADEM).

Director del Màster en Afers Internacionals i Diplomàcia UOC-UNITAR. Expert en relacions internacionals i economia internacional. La seva experiència abasta des de conflictes internacionals fins a polítiques de defensa i seguretat, inclosa la política nuclear, la diplomàcia i l'Orient Mitjà.