Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO 2017

1 desembre, 2017

Investigació basada en evidències: enfocaments metodològics i resultats pràctics. Perspectives per a l’educació en línia

El XIII Seminari Internacional de la Càtedra, que es va dur a terme els dies 21 i 22 de novembre de 2017, va abordar la relació entre el Desenvolupament Sostenible i l’Educació, tal com s’estableix en l’Agenda 2030 de l’ONU.

L’educació és una de les principals eines per a aconseguir el desenvolupament sostenible (OCDE, 2007; UNESCO, 2014) i aquells països amb persones més educades tenen generalment millors ingressos econòmics per càpita i més oportunitats per a fer créixer el benestar dels seus ciutadans. L’educació en línia pot contribuir enormement a l’assoliment d’aquest objectiu. Proporciona més flexibilitat, la facilitat d’accés és major, és més assequible i promou el desenvolupament d’habilitats adequades per a l’era digital, cosa que resulta en un gran impacte social. No obstant això, aquest tipus d’aprenentatge sempre està sota la lupa, ja que genera preocupacions sobre la seva qualitat i efectivitat.

L’objectiu d’aquest Seminari va ser conèixer i comprendre les metodologies que subjeuen a la recerca basada en evidències, adquirir les habilitats per a traslladar la recerca basada en l’evidència al camp de l’educació en línia, interactuar amb experts que recopilen dades per als observatoris i l’impacte de les polítiques i estratègies i establir les bases metodològiques per a la creació d’un observatori de la qualitat de l’educació en línia.

Ponents

• Richard Garrett, Observatory of Borderless Higher Education, Regne Unit
  • Emmanuel (Manny) Jimenez, 3ieImpact – Iniciativa internacional per a l’avaluació d’impacte, EUA
  • Jairo Cifuentes, Xarxa Telescopi – Pontifícia Universitat Javeriana, Colòmbia.
  • Katie Rose, Center for Public Impact, Regne Unit / EUA
  • Donatella Persico, Consiglio Nazionale delle Ricerche (CNR), Itàlia.
  • Francesca Pozzi, Consiglio Nazionale delle Ricerche (CNR) Itàlia.
  • Karsten Krueger, Fundació CYD – O-Multirank, Espanya.
  • Paul Prinsloo, Universitat de Sud-àfrica UNISA, Sud-àfrica.
  • Olaf Zawacki-Richter, Universitat Karl von Ossietzky de Oldenburg, Alemanya.
  • Richard Garrett, Observatory of Borderless Higher Education, Regne Unit.
  • Frans Kaizer, Centre d’Estudis i Polítiques d’Educació Superior, CHEPS, Països Baixos.

Presentacions