Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO 2010

1 desembre, 2010

Tecnologies mòbils per a l’aprenentatge i el desenvolupament

El VII Seminari Internacional de la Càtedra es va celebrar a Barcelona els dies 6 i 7 d’octubre de 2010 amb el títol de ‘Tecnologies Mòbils per a l’Aprenentatge i el Desenvolupament’. L’objectiu era explorar el potencial de les tecnologies mòbils, un mitjà d’aprenentatge que cada dia atreu a més i més educadors, desenvolupadors de programari i maquinari, legisladors i proveïdors de telecomunicacions.

Durant el seminari, es va analitzar l’estat i les tendències de desenvolupament de les promeses i pràctiques de m-learning. Ens vam posar al dia amb la realitat de les tecnologies mòbils en el seu sentit més ampli (telèfons mòbils, xarxes, computadores, llibres electrònics, tauletes i molts més tipus de sistemes i dispositius). Ho vam fer pensant en el desenvolupament, aprenentatge i educació de les persones i les comunitats, centrant-nos en les comunitats més pobres a nivell nacional i internacional. Els estudis de casos rellevants de diverses regions del món (Europa, Amèrica Llatina, l’Índia i Sud-àfrica) van demostrar el potencial del m-learning per a empoderar a les persones desfavorides.

Ponents

• Miguel Nussbaum, Universitat Catòlica de Xile, Xile.
  • Jill Attewell, Centre de Recerca LSN per a l’Aprenentatge Millorat en Tecnologia, el Regne Unit.
  • Steve Vosloo, Fundació Shuttleworth, Sud-àfrica.
  • Matthew Kam, Universitat Carnegie Mellon, Estats Units.
  • Carolina Jeux, Fundació Telefònica, Espanya.
  • Magí Almirall, Universitat Oberta de Catalunya, Espanya.
  • John Traxler, Universitat de Wolverhampton, Regne Unit.
  • Thomas Putz, Evolaris Next Level, Àustria.

Presentacions