Seminari Internacional de la Càtedra UNESCO 2008

1 desembre, 2008

Combatre la bretxa digital a través de l’educació

El V Seminari de la Càtedra es va celebrar del 12 al 14 de novembre de 2008 a Barcelona. Es va centrar en analitzar els diferents factors que poden ajudar a superar la denominada bretxa digital. Entre altres aspectes, va tenir com a objectiu analitzar l’accés al coneixement obert, la creació de repositoris oberts de coneixement general, el suport a la recerca oberta, la innovació i les activitats docents, i les diferents iniciatives relacionades amb aquestes àrees.

Experiències com One Laptop per Child, African Virtual University o Curruki van ser estudiades en el marc del seminari per a avaluar com la promoció de l’educació oberta a través de l’ús intensiu de tecnologia pot ajudar a resoldre el problema de costos que suposa l’accés organitzat al coneixement obert.

L’objectiu principal del seminari va ser debatre les diferents solucions possibles al problema de les bretxes digitals, catalogant i analitzant casos d’èxit on les TIC han jugat un paper important en el desenvolupament de l’educació, malgrat les barreres tecnològiques i socials. En definitiva, va ser una demostració de com l’educació pot ajudar a superar la bretxa digital.

Ponents

• Imma Tubella, Rectora de la Universitat Oberta de Catalunya, Espanya.
  • Teemu Leinonen, Mitjana Lab de la Universitat d’Art i Disseny d’Hèlsinki, Finlàndia.
  • Ivan Krstic, Universitat d’Harvard, Estats Units.
  • Bufona G. Roberts, Junta Directiva de Curruki, Canadà.
  • Sugata Mitra, Universitat de Newcastle, Regne Unit.
  • Bakary Diallo, Universitat Virtual Africana, Kenya.
  • Susan E. Metres, Universitat del Sud de Califòrnia, Estats Units.
  • Tim Unwin, Universitat Royal Holloway de Londres, Regne Unit.

Presentacions