Recerca transdiciplinària sobre reptes socials contemporanis

L’editorial Cegraf de la Universitat Federal de Goiás (UFG) al Brasil va publicar el llibre Relats i reflexions sobre l’ensenyament en línia: un diàleg entre Brasil i Espanya, organitzat per la Dra. Inés Martins (UOC) i la Dra. Juliana Guimâraes Faria (UFG). Aquest aborda les reflexions, experiències i diàlegs que involucren l’educació a distància i la formació humana en el context de diferents llenguatges i processos, des del disseny, les tecnologies, la llengua de signes, la política i les arts, en l’àmbit universitari i acadèmic.

La publicació és fruit del diàleg amb diferents grups de recerca i investigadors, nacionals i internacionals, amb una perspectiva interdisciplinària. Han col·laborat investigadors de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat de Barcelona (UB), Centre Universitari Internacional de Barcelona (UNIBA/UB), Universitat Ramón Llull (URL)- La Salle, Universitat Federal de Goiás (UFG), Universitat Estatal de Goiás (UEG), Centre Universitari de Goiás (UniGoias), Universitat Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Secretaria Municipal d’Educació de Campo Grande/MS (SEMED), i Institut Federal Goiano (IF-Goiano). De la UOC, comptem amb la col·laboració de les investigadores Amalia Creus, Adriana Ornellas, Isamélia Santos Guimarāes, Inés Martins del grup NODES i Silvia Sivera Bello del grup GAME.

El llibre està dividit en tres parts: la primera aborda les diverses polítiques, gestions i implementacions de pràctiques pedagògiques i metodologies de l’educació a distància. La segona part es centra en la formació i pràctiques d’ensenyament, mentre que la tercera part se centra en diverses experiències d’aprenentatge en entorns virtuals.

En general, Relats i reflexions sobre l’ensenyament en línia: un diàleg entre Brasil i Espanya ofereix una perspectiva perspicaç sobre els reptes i oportunitats de l’educació en línia, especialment en el context de la pandèmia de COVID-19. L’anàlisi i la reflexió del llibre contribueixen al desenvolupament de pràctiques més efectives i innovadores en l’educació en línia.