Recerca transdiciplinària sobre reptes socials contemporanis

Entre el desig de aprendre i la passió per la història. Relats a la universitat contemporània.

SEMINARI DE PRESENTACIÓ DEL LLIBRE

Data i hora:

27 de juliol de 2023, 17:30 a 19:30 h

Lloc de realització:

Hub Interdisciplinari d’Investigació, Universitat Oberta de Catalunya
Rambla del Poblenou, 154, 08018 Barcelona

PRESENTACIÓ

Aquest Seminari té com a objectiu obrir un espai de reflexió entorn de la formació a la universitat del segle XXI a partir de la recent publicació “Entre el desig d’aprendre i la passió per la història. Relats a la universitat contemporània” (2023, RiL Editores), de l’autora Patricia Hermosilla-Salazar, docent de la Universitat de Xile.

Es tracta d’un estudi narratiu realitzat en una universitat catalana de llarga tradició, amb l’aspiració de aprofundir en l’experiència de l’ensenyament i l’aprenentatge de la història medieval, gràcies als relats compartits per una destacada docent i investigadora, juntament amb alguns dels seus estudiants. Aquesta reflexió se centra en allò que per a ells fa que la universitat sigui un lloc habitable, un espai amb sentit i significat, on hi té cabuda el desig i la passió per saber.

Atenent a la necessitat individual i col·lectiva d’aprendre els uns dels altres, sense por a deixar de costat el sentit crític que és urgent en la formació universitària, per a implicar-se en la construcció d’un món comú. Amb aquest col·loqui, volem contribuir a la discussió abordant alguns dels reptes de la institució universitària, que requereixen ser abordats des d’una perspectiva creativa, que obri un espai real a nous interrogants.

Aquesta trobada està organitzada pel grup de recerca Nodes de la Universitat Oberta de Catalunya.

PARTICIPEN

Patricia Hermosilla Salazar

L’autora del llibre: Entre el desig d’aprendre i la passió per la història. Relats a la universitat contemporània.
Docent de la Universitat de Xile

Marta Caramés Boada
Supervisora d’equips i Tècnica al Programa Sensellar a Caritas Barcelona

Susana Orozco Martínez
Docent de la Universitat de Barcelona

Amalia Creus Quinteros
Doctora en Arts Visuals
Docent de la Universitat Oberta de Catalunya

ASISTENCIA

El seminari està dirigit a tots els públics. L’entrada és lliure i requereix inscripció mitjançant el següent formulari: Formulari de inscripció.