S’obre la cinquena convocatòria de beques per cursar assignatures del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC en col·laboració amb l’Institut Ramon Llull

20 de maig de 2022
Beques per a estudiants internacionals (UOC-IRL) Beques per a estudiants internacionals (UOC-IRL)

Ets un estudiant procedent d’una universitat estrangera o de zones no catalanoparlants de l’Estat espanyol? Tens estudis previs de llengua o literatura catalanes? Si vols continuar la teva formació universitària en aquest àmbit sense moure’t de casa, aquesta informació et pot interessar.

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l’Institut Ramon Llull convoquen i financien conjuntament 8 beques per a estudiants procedents d’universitats estrangeres o de zones no catalanoparlants de l’Estat espanyol, amb l’objectiu que puguin cursar una assignatura del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC, durant el curs acadèmic 2022-2023. Les beques cobreixen la totalitat del cost de la matrícula.

Les assignatures que poden ser objecte de beca són les següents:

1. Llengua catalana: estructura i ús (inici docència setembre 2022 i febrer 2023)
  2. Llengua, cultura i societat (inici docència setembre 2022 i febrer 2023)
  3. Gènere i sexualitat en la cultura catalana (inici docència setembre 2022)
  4. Narrativa catalana contemporània (inici docència setembre 2022)
  5. Poesia catalana contemporània (inici docència setembre 2022)
  6. Sociolingüística (inici docència setembre 2022)
  7. Avantguardes i literatura a Europa i a Catalunya (inici docència  febrer 2023)
  8. La identitat catalana en els seus textos (inici docència febrer 2023)
  9. Història de la llengua catalana (inici de docència febrer 2023)
  10. Literatura catalana del s.XX (inici de docència febrer 2023)

Totes les assignatures tenen un valor de 6 crèdits ECTS cadascuna i una durada d’un semestre acadèmic (setembre-gener o febrer-juny). Els estudiants seleccionats podran cursar l’assignatura triada segons el semestre o semestres de docència.

Les assignatures s’imparteixen en línia, en el campus de la UOC, seguint un model educatiu asíncron, centrat en l’estudiant i el seu procés d’aprenentatge. Un dels aspectes fonamentals és el disseny de les activitats que els estudiants han de fer al llarg d’aquest procés. Cal destacar tres elements essencials d’aquestes activitats: els recursos d’aprenentatge, la col·laboració i l’acompanyament (mira aquí un vídeo sobre l’aula virtual de la UOC).

Ja han passat per les nostres aules becaris procedents d’Itàlia, Québec, Brasil, Rússia, Estats Units, Alemanya, Perú i Regne Unit.

Aquí tens més informació sobre les beques i com sol·licitar-les.

Si vols saber com ha estat l’experiència de la Jill Fortin, una estudiant d’Estats Unit que va obtenir una beca el curs passat, pots llegir l’entrevista que li vam fer.

Vinga, anima’t! Tens fins al dia  26 de juny de 2022 per presentar la teva candidatura!