Selecció de professorat de la Xarxa Vives d’Universitats.

5 de febrer de 2013

El proper 1 de febrer s’obrirà el procés de selecció de professorat per impartir el mòdul especialitzat de la convocatòria de 2013 del programa Qualificació Complementària en llengua i cultura catalanes.

Des de l´any 2006 l´Institut Ramon Llull (IRL) impulsa aquest programa d´estudis amb niversitats alemanyes, que s´organitza en un Mòdul bàsic de llengua i cultura catalanes (150 hores) i un Mòdul especialitzat (50 hores) i que permet els estudiants universitaris alemanys completar els coneixements de la seva especialitat amb coneixements d´altres disciplines. El programa també preveu la realització d´estades de pràctiques dels estudiants en empreses i institucions del nostre territori, alhora que fomenta l´intercanvi de professorat per mitjà dels programes de mobilitat europea.

El curs passat i per quarta vegada, les universitats de la Xarxa Vives van col·laborar en l´organització de la convocatòria 2012 amb la participació d´alguns dels professors de les  universitats, en virtut de la presència de la Xarxa Vives als òrgans de govern del IRL.

Els requisits per poder-se presentar a la convocatòria d’enguany són els següents:

• Estar en possessió del títol de llicenciat, es valorarà el grau de doctor/a.
  • Tenir experiència docent en l´àmbit universitari i/o experiència i pràctica professional actualitzada en una de les àrees de coneixement sobre les quals s´imparteixen els mòduls especialitzats. Es valorarà la formació específica en AICLE (CLIL).
  • Disposar d´una acreditació de coneixements de català suficients (Certificat de nivell de suficiència/C1).
  • Tenir una relació contractual amb un centre universitari integrat a la Xarxa Vives.

L´Institut Ramon Llull es fa càrrec de la retribució del professorat (1.200,00 €). Respecte a les despeses de mobilitat, com en edicions anteriors la convocatòria recomana que una possibilitat per cobrir-les sigui que el professorat tramiti una beca Erasmus de mobilitat docent (Teaching Staff Agreement). Això implica, però, haver signat un conveni amb les universitats alemanyes del programa abans de finalitzar el curs passat 2011-2012 (a fi de poder gaudir-ne enguany, ja que estem parlant de cursos a l´estiu però que pertanyen al curs acadèmic 2012-2013).

Tota la informació sobre el programa es pot trobar en aquest enllaç:

Per participar-hi cal emplenar la sol·licitud abans del dia 31 de març.

Blog del Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC.