“Els neologismes ens permeten seguir la vida real del món”

30 de gener de 2014

Us convidem a llegir l’entrevista que Núvol, el digital de cultura, ha fet a Ona Domènech, directora acadèmica del grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC i professora dels Estudis d’Arts i Humanitats. Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona l’any 1990, va fer el doctorat en Lingüística Aplicada a la Universitat Pompeu Fabra, on va exercir la docència durant 15 anys a la Facultat de Traducció i Interpretació. La seva recerca ha girat al voltant de l’estudi i la descripció dels textos especialitzats, la terminologia i la neologia lèxica. Pel que fa a la docència, s’ha especialitzat fonamentalment en la traducció jurídica i administrativa del castellà al català. Fruit d’aquesta experiència ha publicat el llibre “Traduir del castellà al català. Més enllà de la intercomprensió” (UOC).

Podeu  llegir l’entrevista completa en aquest enllaç.

Blog del Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC.