Seminari permanent d’estudis de literatura catalana contemporània 2022

5 setembre, 2022

licmes-literatura-catalana-recerca-uoc-estudis-darts-i-humanitats-universitat-oberta-de-catalunya

Coincidint amb l’inici del curs 2022-23, dimarts 13 de setembre inaugurem un cicle de seminaris de recerca sobre literatura catalana contemporània. El Seminari permanent d’estudis de literatura catalana contemporània 2022, organitzat pel grup de recerca LiCMES-IdentiCat de la UOC, s’adreça a estudiants tant de graus de llengua i literatura catalanes com de màsters d’edició, a investigadors sobre l’àmbit i a professionals de l’edició acadèmica. El cicle consta de cinc sessions d’una hora i mitja, que celebrarem en dimarts, de 18:30 a 20:00. Les sessions, que es realitzaran en línia, seran gratuïtes i obertes a tothom, amb inscripció prèvia.

El seminari persegueix els següents objectius:

1. Oferir la possibilitat de conèixer de primera mà l’aplicació de marcs teòrics i metodologies en tesis doctorals recents.
  2. Reflexionar sobre els avenços disciplinaris en l’àmbit de la recerca sobre literatura catalana a partir de novetats editorials.
  3. Fomentar espais de diàleg sobre literatura catalana entre investigadors de diverses universitats tant nacionals com de l’estranger.
  4. Explorar espais de col·laboració entre distints grups que puguin cristal·litzar en projectes de recerca comuns.
  5. Propiciar la complicitat de recercaires en diferents estadis de la carrera acadèmica.
  6. Estimular graduats a emprendre un projecte de tesi doctoral.
  7. Establir un espai de coneixement mutu entre la comunitat d’investigadors en literatura catalana i els professionals de l’edició acadèmica.

PROGRAMA

13 de setembre. Guillem Colom-Montero (University of Glasgow, Escòcia). Respostes literàries i culturals al sobreturisme a Mallorca (2011-2022)

27 de setembre. Neus Penalba (Universitat Rovira i Virgili, Tarragona). Noves lectures sobre Mercè Rodoreda: La mort i la primavera [VÍDEO]

25 d’octubre. Montserrat Lunati (University of St Andrews, Escòcia). “The past beats inside me like a second heart”: una mare que escrivia i un pare que era i no era als contes de dol de Sergi Pàmies [VÍDEO]

15 de novembre. Jordi Cornudella (Edicions 62, Barcelona). Apostar per la restitució: L’edició de Víctor Català i Josep Pla [VÍDEO]

22 de novembre. Gemma Pellissa (Universitat de Barcelona). La literatura com a recurs de resiliència psicològica davant dels efectes de la pandèmia en adolescents [VÍDEO]

Coordinadors del cicle:

Josep-Anton Fernàndez, Olívia Gassol i Teresa Iribarren

Aquesta activitat compta amb un Ajut per a la difusió de la recerca en l’àmbit de les lletres del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Profesora agregada de los Estudios de Artes y Humanidades de la UOC