Els articles més llegits de 2022 al Blog de Tot Comunica

22 desembre, 2022

Per acabar l’any, com a tradició, recuperem els articles més llegits del nostre bloc d’aquest any 2022. Els podcasts segueixen marcant tendència, com a contingut més interessant, i com sempre, les entrevistes. La perspectiva de gènere, la comunicació corporativa i el conflicte de l’any entre Rússia i Ucraïna. Les recollim totes aquí:

Podcasts sobre Rússia i Ucraïna: claus per entendre el conflicte

La guerra entre Rússia i Ucraïna va donar molt a parlar i molt de contingut a crear. La gent buscava recursos constantment per entendre la complexitat del conflicte. Davant de la infoxicació mediàtica i la desinformació sobre el conflicte, no sempre és fàcil trobar periodisme de qualitat que ens permeti fer-ne un seguiment des de l’anàlisi i el context adequats. Amb l’objectiu de facilitar un enfocament rigorós al conflicte, el professor Efraín Foglia comparteix una selecció de podcasts sobre Rússia i Ucraïna.

Imatge d’Ahmed Zalabany a Unsplash.

Comunicació interna: quines són les últimes tendències?

Tot un repte, la comunicació interna. És una funció clau a l’hora d’atreure i retenir el talent dins les organitzacions. L’alumni del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC, Elena Pardinas, va escriure sobre les tendències de la comunicació interna en clau de present i futur.

Fotografia de Pavel Danilyuk, del banc d’imatges Pexels.

Assetjament de carrer i ciutats segures: cap a un urbanisme feminista | Podcast Parenthesis

En aquest episodi del podcast Parenthesis van parlar sobre assetjament de carrer, ciutats segures i urbanisme feminista arran del projecte Safer Cities for Girls, elaborat per l’ONG Pla Internacional i la participació del grup de recerca GAME de la UOC. Van entrevistar Violeta Castaño, de l’ONG Plan International, i Marta Fonseca del Col·lectiu Punt6.

La dona en la comunicació corporativa i la publicitat

Aquest article recull els punts més importants de la trobada entre les professionals Belén Coca, Àngels Escobar, Cristina Fuentes Lara i Ludi García que van debatre el rol actual de les dones que formen part del sector, així com diversos objectius de futur per millorar la situació. Es va demostrar que hi ha un desequilibri a favor dels homes, sobretot pel que fa a l’ocupació de càrrecs directius.

Christina ‘Wocintechchat’, del banc d’imatges Unsplash.

Isidro F. Aguillo:  “Hi ha moltes ciències obertes i totes han de ser promogudes” | Podcast Parenthesis

El Podcast Parenthesis és tot un èxit. En aquesta ocasió Candela Ollé i Alexandre López-Borrull, van entrevistar Isidro F. Aguillo sobre ciència oberta, rànquings d’avaluació científica, mètriques i molt més.