5 Plataformes amb recomanacions de llibres digitals i aplicacions infantils

2 d'abril de 2019
recomendaciones libros infantiles aplicaciones infantiles educativas recomendaciones libros infantiles aplicaciones infantiles educativas

L’oferta de llibres digitals i aplicacions infantils és molt extensa. Precisament per aquest motiu, per la gran varietat de continguts, és de molta utilitat conèixer algunes plataformes que orienten pares i educadors a l’hora d’escollir un llibre digital infantil o una aplicació educativa.

El dia 2 d’abril és el Dia Internacional del Llibre Infantil des de 1965, en commemoració del naixement de l’escriptor danès Hans Christian Andersen. Per celebrar la data, destaquem 5 plataformes de recomanació, extretes d’aquesta guia per triar els millors llibres digitals infantils que trobareu a UOC News, realitzada a partir del llibre Lectura digital infantil. Dispositius, aplicacions i continguts (Editorial UOC), d’Araceli García i Raquel Gómez, professores titulars de la Universitat de Salamanca.

Des del Màster d’Edició Digital i el Postgrau de Desenvolupament d’Aplicacions Educatives de la UOC esperem que sigui del vostre interès.

¡Feliç Dia Internacional del Llibre Infantil i bones lectures!

mejores libros infantiles aplicaciones infantiles aplicaciones educativas.jpg

Recomanacions de llibres digitals infantils i aplicacions per a nens

Boolino

Boolino és una plataforma que es va iniciar el 2011 i compta amb més de 53.000 usuaris registrats i una immensa llibreria amb més de 75.000 llibres. Boolino és un cercador de llibres infantils entre 0 i 12 anys. Una de les seves especificitats és que compleix la funció de recomanar, aportar consells i idees sobre la lectura i un punt de referència de comunicació del sector editorial. Tot un referent per a la promoció i foment de la lectura infantil.

Frikids

Frikids és una pàgina web que va començar el 2010 com un blog personal dirigit a famílies per tal de recomanar apps educatives i d’entreteniment per a nens i nenes. Actualment s’ha convertit en un espai de referència en el sector de les aplicacions infantils. Té com a missió oferir informació relacionada amb la tecnologia i les apps per a famílias amb nens i educadors. Es defineixen com “Apps Molonas, SmartThings & Tech para familias Frikids”. Les aplicacions se segmenten en catorze categories, entre els quals figuren “contes i llibres” i “art i creativitat”.

Los cuentos de Bastian

Los Cuentos de Bastian ofereixen recursos educatius per a nens i joves. Com ells mateixos es presenten, és una “porta a l’entreteniment”. La plataforma és un espai de recomanació on s’hi troba una àmplia selecció de continguts: llibres educatius, jocs, passatemps, lectures, apps… Un gran ventall de recursos del mercat del sector del llibre digital per donar resposta als interessos d’educació i cultura familiar.

Digital story time

Digital story time va ser fundat en el 2010 i es caracteritza principalment per la revisió d’aplicacions de llibres il·lustrats per iPad. A la seva web conserva un alt contingut de comentaris registrats que afavoreixen la visió panoràmica del llibre infantil en qüestió. Es poden buscar per la interactivitat, originalitat, àudio, valor educatiu, preu, segmentació d’edat …

Best Apps for Kids

Best Apps for Kids és un portal molt complet sobre aplicacions infantils. Té una gran varietat d’opcions de cerca, i al mateix temps, ofereix en el seu espai una anàlisi molt detallada de cada producte: ressenyes, crítiques, qualitat, ús educatiu o lúdic, usabilitat, etc.

Per acabar, volem recomanar-vos una aplicació infantil per a fomentar la sostenibilitat i la consciència ecologista entre els més petits: Toca Nature.