Nou Màster Universitari en Estudis Catalans

4 de setembre de 2013

Estudiant la cultura catalana, entendràs com es construeixen les identitats en el món actual

Els Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC ofereixen un nou Màster Universitari en Estudis Catalans, el primer del nostre país que estudia la cultura catalana de manera interdisciplinària.

La cultura viu moments de canvi a escala global. En un món on les persones, els capitals i les mercaderies circulen més enllà de territoris i fronteres, la cultura s’instal·la a la xarxa i trenca les amarres de l’espai i del temps. En l’era d’internet, de Hollywood i Bollywood, d’Apple i d’Android, de Facebook i de Twitter, com participen els catalans en el desplegament de la cultura contemporània? En aquest màster estudiem la cultura actual a partir d’aquesta pregunta, i també revisitem el passat amb la nova perspectiva que ens dóna.

Aquest màster permet assolir una comprensió àmplia i rigorosa de la cultura catalana contemporània a partir de la pluralitat de les seves manifestacions (llengua, literatura, teatre i dansa, cinema, art, esport, cultura popular…) i equipa els estudiants amb les eines intel·lectuals necessàries per analitzar-la des d’una perspectiva transversal, crítica i interdisciplinària.

El màster ajuda els estudiants a connectar la cultura catalana amb els grans debats internacionals en les humanitats i les ciències socials. Presentem la cultura catalana com un estudi de cas per comprendre com es construeixen les identitats en el món actual. Així doncs, els continguts del màster s’articulen entorn de tres grans temes: la identitat (que permet abordar fenòmens col·lectius com la nació o la classe social), el territori i el paisatge (que fan possible estudiar els fonaments materials i històrics de la cultura catalana) i el cos (que dóna peu a plantejar preguntes sobre la subjectivitat amb relació a tots els aspectes de la cultura que s’ancoren en l’experiència i l’ús del cos humà).

El màster permet que els estudiants s’especialitzin en una d’aquestes quatre àrees:

• Llengua i societat
  • Literatura i arts escèniques
  • Cultura visual
  • Cultura i societat

Pots consultar la resta de programes formatius dels Estudis d’Arts i Humanitats en aquest enllaç.

Blog del Grau de Llengua i Literatura Catalanes de la UOC.
Etiquetes