Com escollir la música per a un esdeveniment | Organització d’esdeveniments

12 d'octubre de 2016

5 preguntes de la Gestió d’esdeveniments
que t’ajudaran a escollir la música

A l’hora d’organitzar un esdeveniment, hi ha infinits detalls a tenir en compte. Un dels que sol quedar més oblidat és la música. Un component essencial de tota organització d’esdeveniments. La música serà la banda sonora que acompanya els assistents durant el període en què s’executa l’esdeveniment. Pot arribar a influir en el seu estat d’ànim i fins i tot en la percepció de la seva experiència. Si bé, no tots els esdeveniments són iguals, i per tant, no es respon als mateixos objectius, com escollir la música per a un esdeveniment de forma encertada? Des del Postgrau de Gestió d’esdeveniments culturals, esportius i corporatius fem un repàs de les preguntes que hauries de respondre per escollir la música adequada per a l’esdeveniment, durant el període de disseny d’un esdeveniment.

musica-para-un-evento-organizacion-de-eventos
música per a un esdeveniment gestió d’esdeveniments organització d’esdeveniments
Deixant de banda les preferències, per acotar un tipus de música que sigui efectiva en l’esdeveniment, pot ajudar respondre amb anterioritat a aquests interrogants. Us els facilitem a continuació.

• Encara que sembli obvi, la resposta a la pregunta “Quin tipus d’esdeveniment és? Social, cultural, corporatiu, esportiu” … ens ajuda a segmentar el tipus de propostes musicals que anem a escollir.
  • Música, ¿si o no? No sempre s’ha d’apostar per això, però, una de les coses pitjors que et pot succeir en l’acció de l’esdeveniment, és adonar-te que ha estat un magne error no tenir en compte la música. Decideix-amb anterioritat, i imagina si el silenci o només la veu del públic és interessant per al teu esdeveniment.
  • A quin públic va dirigit? Tenir constància dels gustos i les preferències dels vostres assistents, és una dada que pot fer que et posis el públic a la butxaca. L’edat, el perfil, l’ocupació, la situació familiar …
  • Quines sensacions són les que vols causar? Quin tipus de música seriosa d’acord amb això? Potser una de les preguntes que més temps i dedicació has de fer servir per respondre. Aquestes preguntes serveixen per descartar possibles errors que de vegades cometem per falta de reflexió prèvia, alhora que ajuda a comprendre quin tipus de decisions seran les més encertades. Per exemple, si es tracta d’un esdeveniment corporatiu i les sensacions que volem causar són d’elegància i emprenedoria, ens decantarem per una música més ambiental i harmònica. Si es tracta d’una festa major amb l’objectiu de incentivar el públic a ballar com si no hi hagués demà, no pot faltar una música rítmica i que la percussió estigui a l’altura de les circumstàncies. La música pot ser la teva gran aliada d’un esdeveniment per aconseguir i potenciar que el públic tingui l’experiència que voldries.

musica-organizacion-de-eventos

• ¿Música en directe o bé reproducció? Depenent del pressupost que es disposi i de l’esdeveniment que es tracti, es pot prioritzar una opció o una altra. Evidentment, si es tracta d’un festival de música, la resposta és òbvia. En aquests casos, també es tindrà en compte entre grup i grup, quina música serà escollida per l’espera i amb quin objectiu. Segons la classe d’esdeveniment que s’estigui dissenyant, la música en directe afavoreix l’experiència i dóna valor afegit a l’esdeveniment per al públic, ja que amplifica l’experiència, sempre que estigui d’acord amb les sensacions i la vivència que es vulgui proporcionar. També, la música en directe incentiva l’empatia dels assistents i en alguns casos, potencia la participació i la interacció amb el públic. Segons els objectius, és una dada a tenir en compte.