Creativitat, suspens i gamificació per al teu futur esdeveniment

22 de juliol de 2016

La calor està més present que mai. Juliol i agost són mesos relacionats amb tancar projectes, finalitzar treballs, temes i donar pas a un stand by estiuenc. Aprofitem aquests dies d’altes temperatures i l’arribada de les vacances, per proposar-vos la lectura de tres articles d’Eventoplus, amb l’objectiu d’inspirar-vos aquest estiu.
Aquesta pausa i desconnexió pot ser ideal per sembrar pensaments, idees i objectius sobre esdeveniments que poden materialitzar-se un cop comença tot arrencar de nou, al setembre. Des del Postgrau Gestió d’esdeveniments culturals, esportius i corporatius, us desitgem un estiu ple d’inspiració per carregar bateries.

7 trucs per despertar la teva creativitat dedicada a un esdeveniment

Captura de pantalla 2016-07-22 a la(s) 12.27.01
Per als que esteu buscant despertar la vostra creativitat, Eventoplus us ofereix 7 claus que us seran molt útils per estimular-la. Són consells veritablement interessants a tenir en compte si voleu animar el vostre esperit creatiu. Us els resumim a continuació:

1. Envolta’t de persones amb inquietuds i ganes de fer coses. Al cap ia la fi aquest ànim s’encomana.
  2. Oblida el teu ego. Quan som capaços d’oblidar les nostres necessitats relatives al reconeixement o bé el “jo”, podem veure més i arribar més lluny.
  3. Alimenta la teva curiositat. L’observació i interpretació de la realitat pot promoure la recepció d’idees molt interessants.
  4. Busca el teu focus creatiu amb un mètode basat en les provocacions.
  5. Sigues un caçador de tendències. Posar l’antena i captar tot allò que està succeint, et pot proporcionar un punt de partida abans de posar-te a pensar.
  6. Observa el teu voltant. No només es tracta de mirar cap a fora, sinó de fer-se preguntes. Preguntar-se el “per què” de les coses, pot proporcionar respostes clau.
  7. No tot és tancar-se, també l’oci pot avivar la teva creativitat. L’aire fresc, desconnectar o bé anar a una exposició, et pot fomentar una pluja d’idees.
Pots llegir l’article sencer: 7 claus per despertar la teva creativitat

Suspens, un ingredient que desperta l’atenció

alfred hitchcock eventos
Tota intriga, incertesa, curiositat, pot ser un punt a favor per al teu esdeveniment. Generar en l’assistent una sensació de “voler saber més”, possiblement aconsegueixi crear una expectativa i un desig de participar-hi. Per això, us recomanem aquest article sobre 7 claus per proporcionar el suspens en el teu esdeveniment, inspirat en Alfred Hitchcock. Aquests són els punts que destaquen:

1. Cada vegada que avança la trama, també sorgeixen noves preguntes. No ho donis tot de cop en l’esdeveniment, dosifica, així aconseguiràs una atenció continuada.
  2. Fer sentir a l’espectador confinat. Aconseguiràs la seva escolta en tot moment.
  3. No et compliquis. No cal que l’argument de les teves intrigues en l’organització d’un esdeveniment sigui complexa, els arguments senzills solen triomfar.
  4. No es tracta d’espantar-los o tenir-los en tensió constant. Pots contrastar-lo amb distensions. Mantindràs l’harmonia i l’emoció.
  5. Juga amb els sentits per revelar informació i augmentar la seva experiència de l’esdeveniment.
  6. Que la incertesa regni en el lloc. No saber què passa pot arribar a generar molts dubtes que volen ser resultes. No oblidis la resposta ha d’estar a l’alçada!
  7. Pots fer que l’espectador hagi de fer alguna cosa que resolgui l’enigma. Això genera participació i empatia.

Aquí trobaràs l’article: 7 claus per generar suspens en el teu esdeveniment

Ja tens la teva idea d’esdeveniment i t’agradaria apostar per la gamificació?

organizacion de eventos gamificacion

A continuació us recomanem aquest article d’esdeveniment més sobre 7 punts indispensables per aconseguir que la gamificació sigui un èxit en el teu esdeveniment. Us fem un previ resum dels seus consells:

1. Abans d’escollir el joc defineix els objectius, això farà que el joc que posteriorment escullis encaixi a la perfecció amb les teves intencions. Per escollir-documenta’t amb esdeveniments similars de referència.
  2. Que sigui fàcil. La facilitat ha de ser proporcional al nombre de persones. Com més gran sigui el volum d’assistents, més factible hauria de ser, t’asseguraràs que tots participin.
  3. Escull un aspecte detallat amb el qual es treballi.
  4. Donar visibilitat positiva amb reconeixement públic. En el moment del joc, potencia els encerts i les idees que solucionin problemes o dificultats.
  5. Tots han de guanyar. Tot és un aprenentatge, hi haurà millors i pitjors aportacions, però tots han de ser recompensats pel seu esforç.
  6. Dissenya les dinàmiques prèviament. Avança’t a tot, i veu un pas per davant. És important comptar amb un equip especialitzat.
  7. Que el premi es visqui realment com un premi. No té per què ser material, pot ser, per exemple, un sopar amb algú reconegut en el sector.

Pots llegir l’article sencer a continuació: 7 claus per triomfar a la gamificació d’esdeveniments