Coneix les persones de l’equip propi que formen part del cor participatiu de la UOC!

08/04/2021

Ja tenim les vint persones que cantaran el nou Gaudeamus igitur. El nou cor està format per estudiants, personal docent col·laborador, tutors i tutores, personal de recerca i equip propi. Coneguem qui són les persones de l’equip propi que en formen part!

Ainhoa Rodríguez (Àrea d’Economia i Finances)

“Em vaig presentar al cor perquè soc una ‘uoqui’ convençuda… Em vaig diplomar a la UOC al 2005 i vaig entrar a formar part de l’equip propi al 2007. M’agrada participar de la Universitat i de les seves celebracions, i fer-ho cantant… És un somni!

Des dels dotze anys he cantat en corals, amb temporades de més o menys activitat. La música és una forma d’expressar-me. M’eleva, em fa feliç, em fa pensar. M’ajuda a entendre’m i també a entendre els altres.

Cantar en una coral és una experiència meravellosa. Formes part d’un tot. Ets una peça de l’engranatge, com ho som també a la UOC, on som una peça d’un tot. Crec que el que més m’agrada és poder cantar amb altres persones, compassant la veu, la respiració, els tempos, la il·lusió”

Àgueda Mercadal (Àrea de Biblioteca i Recursos d’Aprenentatge)

“M’encanta cantar i em feia una il·lusió especial poder participar en una activitat col·laborativa com és aquest fantàstic cor de la UOC.

Fa gairebé sis anys que vaig començar a formar-me en bel canto amb una bellíssima persona que m’ha ensenyat tot el que sé. He descobert que cantar em fa desconnectar de l’estrès diari i em fa connectar amb la pau i la bellesa que aporta la música.

Penso que participar en aquest projecte em pot aportar molt, sobretot quan se sumin totes les nostres veus i sentim el nou Gaudeamus igitur!”.

Joan Casas-Roma (Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació)

“Qualsevol oportunitat per poder col·laborar en alguna cosa que tingui a veure amb la música és benvinguda. Jo ja havia cantat el Gaudeamus igitur fa molts anys, quan feia la carrera universitària. Poder-lo tornar a cantar en el context dels 25 anys de la UOC, en una versió diferent i juntament amb altres membres de la comunitat UOC, em sembla una oportunitat fantàstica!

Fa molts anys que la música és l’activitat principal a la qual, d’una manera o una altra, dedico el meu temps lliure. Des de composicions de bandes sonores per a obres de teatre fins al cant i la direcció coral, qualsevol cosa que tingui a veure amb música és una oportunitat per seguir-me enriquint i viure noves experiències. Quan es tracta de música, totes les experiències sumen.

Poder formar part d’aquesta nova gravació amb motiu dels 25 anys és una molt bona manera de deixar una petita petjada musical del meu pas per la UOC, amb la qual he estat vinculat des d’altres vessants, però mai des de l’artística i musical. La UOC ja ha estat (i està sent) una part central de la meva vida acadèmica i professional: poder-m’hi acostar ara des d’aquesta vessant artística és una manera fantàstica de relacionar-me amb la Universitat, especialment amb els altres membres del cor participatiu, des d’una de les meves aficions més grans”.

#25anysUOC

El nou cor és un projecte impulsat per la Universitat en el marc de la celebració dels #25anysUOC. Després de la primera fase d’assajos del març passat, aquest mes les persones participants enregistraran la peça en un estudi professional i, posteriorment, se’n gravarà el videoclip, que s’emetrà en els pròxims actes de graduació.