Seminari sobre la Iniciativa de la Ruta de la Seda xinesa i el seu impacte en l’Ajut Oficial al Desenvolupament

31 gener, 2024

L’Equip de Recerca sobre les Relacions Europa-Àsia Pacífic (ERAP) dels Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC i l’Institut d’Economia de la Universitat de Barcelona (IEB) organitzen el seminari sobre la Iniciativa de la Ruta de la Seda xinesa i el seu impacte en l’Ajut Oficial al Desenvolupament (Seminar on China’s BRI and Its Impact on International Development Aid Regime), que tindrà lloc el dijous 15 de febrer a les 15:30h (UTC) a Can Jaumandreu (Barcelona). El seminari s’impartirà en anglès.

Inscripcions obertes en aquest enllaç.

El seminari serà presentat i moderat pel professor Dr. Lluc Vidal, director del Grau de Relacions Internacionals de la UOC i director de l’EREAP, i per la professora Dra. Àngels Pelegrín, professora d’Economia i experta en economia japonesa de la IEB.

En aquesta ocasió, comptem amb el professor Dr. Inada Juichi, Catedràtic d’Economia Política Internacional a la Universitat Senshu, al Japó, i acadèmic visitant al Reischauer Center de la Johns Hopkins University-SAIS. Va obtenir el seu Màster en Relacions Internacionals a la Universitat de Tòquio i va completar el curs de doctorat a la mateixa universitat. A més, treballa pel govern del Japó en nombrosos projectes de Cooperació Internacional amb l’Agència JICA (Japan International Cooperation Agency) i el Ministeri d’Afers Exteriors del Japó.

En un context creixent del qual s’ha anomenat l’“ascens de la Xina” (The Rise of China), el professor Inada explorarà la implicació del Japó en les infraestructures a la zona de l’Àsia Oriental després de l’inici de la Iniciativa de la Ruta de la Seda (BRI) el 2013. La presentació abordarà els reptes plantejats pels projectes xinesos, posant l’atenció en temes com “infraestructures de qualitat”, transparència, responsabilitat, consideracions socials i ambientals, utilitzant estudis de cas específics de Timor Leste, Cambodja, Myanmar i Sri Lanka.

A més, el professor Inada analitzarà les problemàtiques relacionades amb el deute associat a les inversions d’infraestructures xineses. El seminari conclourà examinant les implicacions més àmplies de l’ascens de la Xina en el règim financer de desenvolupament internacional, oferint una comprensió completa de les dinàmiques en evolució del panorama d’infraestructures asiàtiques.

Font: Leiden Asia Center

Aquest seminari és una oportunitat única d’explorar temes crucials en el desenvolupament global.

Us animem a assistir-hi!

Professor del Grau de Relacions Internacionals de la UOC i director del màster d'International Affairs and Diplomacy (UOC, UNITAR). És doctor en Relacions Internacionals i Integració Europea per la UAB i expert en política exterior japonesa.