Nova convocatòria de pràctiques curriculars, molt més que una assignatura

26 maig, 2023
Pràctiques curriculars Foto de Buro Millennial a Pexels.

Les pràctiques curriculars són, certament, una oportunitat magnífica per aprendre coneixements específics del programa que l’alumnat cursa. Uns coneixements que poden ser tant conceptuals com de caire metodològic o instrumental. Per exemple, l’ús d’eines informàtiques o de plataformes de gestió; habilitats de tipus personals i interpersonals, com ara comunicar-nos eficientment amb l’equip de treball o organitzar la nostra pròpia feina; i també competències com ara el lideratge o el treball en equip.

Entre aquestes darreres, una que ens serà ben útil al llarg de tota la vida professional: aprendre a trobar (no només a buscar) una posició de pràctiques adequada als nostres interessos i necessitats. I aquest aprenentatge ens serà més que necessari quan el que vulguem trobar sigui un lloc de treball.

Què es necessita?

Això és així perquè, bàsicament, els instruments i el procediment que es fan servir per trobar una posició de pràctiques curriculars adequada serà el mateix a l’hora de buscar una feina. Què necessitarem?

• Un objectiu clar: què volem trobar en termes de perfil d’organització (grandària, sector, naturalesa…) de continguts, però també de condicions de treball (horaris, modalitat de treball, compensació econòmica, beneficis….)
  • Uns instruments: un CV clar, que destaqui els nostres principals actius i ens diferenciï de la resta de candidatures, i sigui coherent en els diferents canals que fem servir (XXSS, plataformes…). També una carta de presentació/motivació si és el cas.
  • Una metodologia: per a seleccionar les vacants, fer les inscripcions, emplenar els CV online, contestar les trucades i els correus electrònics, realitzar les entrevistes….

Per tant, un entrenament autèntic i necessari per al qual l’estudiantat comptarà amb el suport del professorat responsable de l’assignatura.

Avantatges de les pràctiques curriculars

A partir d’aquí, al llarg de les pràctiques curriculars l’estudiantat descobrirà què li agrada fer (les pràctiques són orientadores), allò que sap fer especialment bé (i que diferenciarà la seva candidatura en futurs processos de selecció), allà on són competitius (en termes de mercat del treball) i es refermarà la xarxa de contactes professionals.

Per tot això, convidem a l’alumnat a cursar les assignatures de pràctiques curriculars. I si esteu pensant en fer-les el proper semestre, poseu-vos en marxa com més aviat millor per a trobar la posició de pràctiques que millor s’adapti a les vostres necessitats. I si ja l’heu trobada, ja la pots publicar a la nostra plataforma Xperience i, a partir del 12 de juny, també podràs consultar les pràctiques curriculars que les organitzacions hi publiquen.

En qualsevol cas, consulta tota la informació disponible a l’espai del Campus Virtual Tràmits / Pràctiques curriculars i/o posa’t en contacte amb el teu tutor o tutora, que t’informarà de les dates dels propers tallers informatius de pràctiques curriculars. I, si encara tens algun dubte, amb la professora responsable de l’assignatura (lestebanpa@uoc.edu).

No et perdis aquesta gran oportunitat!

Professora coordinadora de les assignatures de pràctiques dels programes oficials de Grau i Màster dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya UOC. A més, és experta en el desenvolupament de talent i l'ocupabilitat a través de l'aprenentatge formal i no formal.
Etiquetes