Pablo Munuera: “El sistema de pràctiques està molt ben dissenyat i permet posar en pràctica els coneixements adquirits en un entorn real”

5 maig, 2022
pablo munuera ruiz

Pablo Munuera Ruiz és llicenciat a ADE i, des que va entrar a la universitat, un apassionat de les finances. Va treballar en una assessoria d’empreses i després va continuar la seva carrera en empreses del sector agrícola, sempre dins el vessant econòmic. Parlem amb ell sobre la seva experiència al Màster de Direcció Financera de la UOC i el sistema de pràctiques, que l’ha portat fins al seu lloc de treball actual per continuar creixent professionalment.

Quan i per què vas decidir estudiar un Màster de Direcció Financera?

Vaig prendre la decisió durant la meva formació a Administració i Direcció d’Empreses. Des del primer moment, em van apassionar les assignatures relacionades amb el departament financer, així que des que vaig acabar el Grau d’ADE vaig voler fer l’especialització en Direcció Financera.

Com vas conèixer la UOC i quins van ser els motius principals d’escollir la nostra universitat per continuar amb la teva formació?

Vaig conèixer la UOC gràcies a un amic, que em va explicar el seu bon funcionament. La UOC reunia tot allò que jo buscava, ja que a més a més del Màster de Direcció Financera que volia cursar, m’oferia flexibilitat, requisit necessari per motius laborals, amb autonomia d’estudi i d’horaris.

Vas estudiar ADE en una universitat presencial i vas decidir fer un màster en una universitat online, una decisió cada dia més habitual. Què t’ha sorprès més de l’experiència d’estudiar de manera no presencial?

La qualitat i l’atenció dels professors i tutors m’han semblat excepcionals. També els temaris del Màster en Direcció Financera, que m’han ajudat molt al meu aprenentatge. A escala global, la meva experiència amb la UOC ha estat molt gratificant.

Quins han estat els avantatges i les dificultats més importants d’estudiar a la UOC?

Com a avantatges, destacaria la flexibilitat, la qualitat, l’atenció del professorat i també el funcionament organitzatiu. Com a dificultat que jo vaig trobar, però que em va servir com a aprenentatge, va ser haver d’establir la meva pròpia organització per ajustar-me al calendari marcat a l’aula.

Vas conèixer l’empresa Comercial Tècnica Agrosur a través del sistema de pràctiques de la UOC, i allà vas poder desenvolupar els coneixements adquirits durant el màster i, en acabar, et van oferir una feina. T’ho esperaves?

En certa manera, sí. Des que vaig començar les pràctiques vaig aconseguir tenir una bona sintonia de treball al departament financer i vaig aconseguir un desenvolupament per sobre de les expectatives que tenien a l’empresa.

Al marge d’haver-te permès trobar feina, com valoraries el sistema de pràctiques de la UOC? Et permet posar en pràctica els coneixements adquirits durant el màster?

Al meu parer, el sistema de pràctiques de la UOC està molt ben dissenyat: aconsegueix que els alumnes realitzin pràctiques en grans empreses i, el més important, et permet posar en pràctica els coneixements adquirits en un entorn real.

En què consisteix el teu dia a dia professional a Comercial Tècnica Agrosur? Creus que els coneixements adquirits al Màster de Direcció Financera de la UOC han estat determinants per al teu actual lloc de treball?

Realitzo des de control d’ingressos i despeses, a gestió de la tresoreria, planificació, gestió amb la banca o elaboració de previsions de vendes. Són una gran part de funcions per a les quals em vaig formar al màster i que, per sort, he pogut posar en pràctica des del moment en què vaig iniciar les pràctiques fins avui, que disposo d’un contracte laboral aquí gràcies a les pràctiques que vaig fer.

Els conceptes evolucionen i, avui dia, parlar de finances és parlar de molt més que xifres. En aquest context, a qui recomanaries formar-se a Direcció Financera i per quins motius?

Cada vegada més es demana una major i millor formació en finances al mercat laboral, així que ho recomanaria a tota persona que busqui una especialització en aquesta àrea i, a més, vulgui fer un pas endavant en la seva vida laboral i personal.

Com creus que evolucionarà el teu futur professional els propers anys? Penses continuar formant-te?

Gràcies als coneixements i l’especialització aconseguits amb el Màster en Direcció Financera de la UOC, ara la meva evolució professional està centrada a adquirir experiència en el camp de les finances i continuar desenvolupant la meva carrera laboral.

Sobre una futura formació, crec que sempre és important continuar adquirint coneixements, especialment si em pot servir per a la meva evolució professional.

Finalment, què diries a una persona que estigui pensant a cursar un màster online a la UOC?

Basant-me en la meva experiència, li diria que estudiar un màster a la UOC és una idea magnífica per desenvolupar-se tant laboralment com personalment. La UOC s’adapta a les necessitats de totes les persones que, per diferents motius, necessiten una flexibilitat i autonomia, i això no ofereixen les universitats convencionals.

Redactora de continguts