El grup de recerca DigiBiz se suma al projecte europeu WorkingSmart

15 febrer, 2022
working smart

Els dies 20 i 21 de desembre del 2021 va tenir lloc a Lió (França) la primera reunió transnacional del projecte WorkingSmart, cofinançat per la Comissió Europa i en el qual participen els professors dels Estudis d’Economia i Empresa i membres del grup de recerca DigiBiz de la UOC Eva Rimbau, Antoni Meseguer, Josep Lladós i Mar Sabadell.

WorkingSmart és un projecte Erasmus+ de dos anys de durada (de novembre del 2021 a octubre del 2023) que busca promoure l’empowerment o la cultura d’empoderament en les petites i mitjanes empreses de la UE, impulsada per les noves tecnologies i el treball intel·ligent, amb diferents enfocaments de treball i estils de vida.

Així doncs, l’IPRA/ MEDEF Auvergne Rhone Alpes va acollir la primera trobada d’aquest projecte, amb 15 participants (presencialment i virtualment) en representació de tots els socis del projecte provinents de França, Grècia, Itàlia, Eslovènia i Espanya.

La reunió va estar dedicada a la creació de relacions, gestió del projecte, aspectes administratius i financers, avaluació de qualitat i obligacions dels socis quant a la presentació d’informes. Aquesta reunió inicial va ser fonamental per a tots els socis, ja que va permetre establir una entesa comuna dels objectius del projecte, validar la gestió del pla de treball del projecte, aclarir les regles i responsabilitats de cada soci i definir acords i procediments de comunicació.

A més, l’esdeveniment va tenir com a objectiu establir una activitat de treball en equip mitjançant jocs, visites turístiques i intercanvis culturals i va tenir un impacte positiu en la relació entre els participants individuals del projecte.

Quin és l’objectiu del projecte WorkingSmart?

El projecte té com a finalitat formar i empoderar un perfil de Gerent/Assessor de treball intel·ligent novell capaç d’enfrontar la resistència al canvi, dins i fora de les organitzacions de la UE. No només la resistència al canvi tècnic, sinó també al canvi social i cultural que acompanyen el canvi digital, com per exemple, les relacions personals.

Durant el projecte, es desenvoluparan una sèrie d’eines i recursos de formació basats en les TIC per donar suport a l’adquisició de competències digitals i empresarials que compleixin els marcs EU DigComp i EntreComp, amb un enfocament particular a la resolució de problemes.

Els professionals novells que es beneficiïn d’aquest projecte estaran capacitats per ajudar les organitzacions a planificar l’smart working o el treball intel·ligent d’una manera que sigui flexible i adequada per al propòsit establert, tractant els problemes organitzacionals i laborals, inclòs el compliment del RGPD i el mesurament de l’exercici i administració. Això incorporarà modificacions mesurables a les rutines físiques i diàries del treball, així com canvis en les relacions jeràrquiques i de control establertes.

Al final d’aquesta experiència d’aprenentatge i ensenyament de la competència global de treball intel·ligent, la força laboral de la UE, especialment els joves professionals, estarà més ben preparada i compromesa per solucionar problemes de manera col·laborativa, independentment dels nivells de treball específics.

Com puc col·laborar en el projecte?

D’altra banda, el projecte cerca la participació de beneficiaris indirectes (emprenedors, gerents i executius, treballadors i professionals independents) en diferents etapes del projecte (focus group, fase pilot, esdeveniments multiplicadors), a fi de gestionar millor les seves preocupacions específiques i procurar que la formació sigui més eficient.

Si tu o la teva organització esteu interessats en el Smart Working i voleu participar, beneficiar-vos o simplement donar seguiment al desenvolupament del projecte WorkingSmart, podeu contactar amb el líder del projecte al vostre respectiu país per obtenir més informació:

• ESPANYA: Eva Rimbau Gilabert, erimbau(a)uoc.edu (Universitat Oberta de Catalunya) or Livia Paretti, lparetti(a)inmedia.es (Inmedia Solutions)
  • FRANÇA: Malgorzata Woch mwoch(a)medef-aura.fr (IPRA/MEDEF)
  • GRÈCIA: Vicky Maratou, vicky.maratou(a)daissy.eap.gr (Hellenic Open University)
  • ITÀLIA: Valentina Pieragostini, valentina.pieragostini(a)aicomply.it (aiComply)
  • ESLOVÈNIA: Mojca Cek, Mojca.Cek(a)cpu.si (Chamber of Commerce and Industry of Slovenia – Institute for Business Education)