Entrevista amb Isabel Gallego López, premi a “l’excel·lència als Estudis de Protocol”

22 juny, 2023

La Isabel Gallego López va estudiar el Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC . El seu treball de final de màster, que porta per títol “Tècniques, serveis i eines que milloren l’experiència en els esdeveniments híbrids/virtuals post-COVID-19”, la van fer guanyadora del premi a “l’excel·lència als Estudis de Protocol”, que concedeix l’Associació Espanyola de Protocol. En aquesta entrevista ens parla de la seva experiència a la UOC, ens traça un perfil del candidat ideal per una professional del protocol i l’organització d’esdeveniments, i ens assenyala com la pandèmia ha forçat a replantejar els mètodes de treball lligats a aquests.

Què et va portar a cursar el Màster de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments Online de la UOC?

Tot i tenir molta experiència professional en l’organització d’esdeveniments, tenia pocs coneixements en l’àmbit del protocol i, per tant, vaig considerar ampliar els meus coneixements, ja que ho trobava imprescindible per aconseguir una millorar en la meva pràctica professional. A més, també volia aprendre sobre l’aplicació de la comunicació corporativa a l’organització d’esdeveniments.

Com valores l’experiència?

Ha estat una molt bona experiència, ja que m’ha permès ampliar els meus coneixements compaginant-los amb la meva vida personal i laboral.

Hi ha res que t’hagi sorprès?

Al principi em va sorprendre el mètode i em va costar adaptar-me al ritme de lliuraments de treballs i intervencions obligatòries. Un cop aconsegueixes ser disciplinat i metòdic és un excel·lent mètode d’estudi amb què aprendre a través de la teva investigació i esforç aplicat.

A quin perfil d’estudiant recomanaries el màster?

Especialment a aquells que no puguin assistir a classes presencials. També als que vulguin seguir una formació al seu propi ritme d’estudi, amb la llibertat de no haver de seguir el ritme clàssic dels cursos acadèmics.

Quins trets de caràcter són bàsics per prosperar a l’àmbit professional del protocol i l’organització d’esdeveniments?

Des del meu punt de vista hi ha tres qualitats imprescindibles:

• Ser sociable: T’ha d’agradar la relació social i personal, ja que en tot moment estàs en contacte amb persones, enfrontant-te a situacions en què caldrà resoldre conflictes, plantejar solucions i afrontar reptes.
  • Ser curiós: Són professions en què resulta imprescindible superar expectatives, i per això cal tenir voluntat de millora contínua i no deixar d’investigar les diverses maneres de dur a terme les coses de manera més eficient i efectiva.
  • Ser pacient: Són àrees professionals on l’experiència és un valor molt apreciat, per tant, haurem de tenir paciència i ser conscients que haurà de transcórrer un temps fins que l’adquisició de coneixements sòlids ens col·loqui a la categoria professional que mereixem.

El teu TFM porta per títol: “Tècniques, serveis i eines que milloren l’experiència en esdeveniments híbrids/virtuals post-COVID 19”. Podries explicar-nos què et va portar a decantar-te per aquest tema en concret i quines són les conclusions més rellevants a què vas arribar?

(Source: Annie Spratt / Unsplash.com)

El meu TFM es va gestar durant el confinament. Tota activitat d’esdeveniments estava totalment parada i no se sabia quan tornaria a arrencar. En aquell moment, els esdeveniments virtuals eren l’única sortida per poder organitzar trobades i reunions. Aleshores la meva experiència professional es limitava estrictament als esdeveniments presencials, no tenia cap mena de bagatge en els esdeveniments en línia. La inseguretat que em plantejava aquesta situació i la meva preocupació per saber si seria capaç d’afrontar el nou panorama d’esdeveniments virtuals que s’obria, em va portar a informar-me i investigar sobre el tema. En conseqüència, el meu TFM buscava poder fer un manual per a tots aquells organitzadors d’esdeveniments presencials que, com jo, es trobaven davant d’una realitat desconeguda, on l’esdeveniment híbrid i el virtual tindria una gran presència.

Què ha significat per a tu l’obtenció del “Premi a l’excel·lència als Estudis de Protocol” per l’Associació Espanyola de Protocol?

Una gran satisfacció professional i personal en veure que la meva feina ha resultat interessant per a una associació tan reconeguda i de tant prestigi.

Fa més de vint anys que tens experiència organitzant esdeveniments. Com d’important diries que és la formació contínua a través de cursos?

Des del meu punt de vista és imprescindible. Tot i que el nostre dia a dia professional és moltes vegades frenètic, hem de deixar un espai per continuar creixent personalment i professionalment a través de l’educació. Estar actualitzat ens aporta satisfacció personal i garanteix un bon perfil professional.