Sortides Professionals del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC

6 juliol, 2022
salidas-profesionales-del-master-en-comunicacion-corporativa-uoc Imatge de Redd – Unsplash.

Quines són les sortides professionals del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC? Quin tipus de noves habilitats i capacitats ajuda a desenvolupar?

Sobre això vam parlar el passat 21 de juny en la I Jornada sobre Sortides Professionals organitzada pel Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC, una iniciativa ideada per a posar en contacte a l’alumnat de la titulació amb alumni que comparteixin la seva experiència i els seus consells per al món laboral. La trobada es va dur a terme en format en línia, que podeu recuperar aquí, i va comptar amb les ponències de set professionals graduats.

Les sortides professionals del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments

La trobada va ser conduïda i moderada per la Dra. Elisenda Estanyol, directora acadèmica del Màster. Durant una mica més d’una hora, vam poder escoltar les experiències de:

Vanessa Fernández, del departament de Comunicació del Col·legi de Metges de Barcelona, qui va explicar que després de vint anys dedicant-se a la comunicació, va cursar el Màster amb la idea de reciclar la seva formació. Va compartir, també, la seva experiència en l’equip de comunicació del Col·legi en ple 2020, amb l’arribada de la pandèmia. Per ella, la planificació d’accions i valoració de pros i contres són claus per a garantir resultats, tal com va aprendre durant el màster, del qual va destacar la seva aplicabilitat en el món laboral.

Raquel Gómez, responsable tècnica de difusió del Govern Obert de la Generalitat de Catalunya, va compartir el recorregut de la seva vida laboral i va explicar quins motius personals la van portar a prendre un canvi de rumb i començar el Màster. Pel que fa al funcionament del departament en el qual treballa, va compartir els avantatges que pot comportar tenir un equip més reduït, en el qual acabes tenint una visió sobre tots els àmbits, i els reptes de comunicar valors com l’honestedat i la transparència.

Aida de la Mata és event planner en University of British Columbia i graduada del Màster. A la seva intervenció va oferir una àmplia visió sobre l’organització d’esdeveniments, ja que treballa a la segona universitat més ben valorada del Canadà. Revisant la seva trajectòria professional en l’àmbit dels esdeveniments, va destacar la importància d’analitzar el context i perfil del client, i la valoració post dels esdeveniments. És precisament aquesta revisió crítica el que ajuda al professional a millorar.

Carlos Parryhead of government affairs i director de la Fundació AstraZeneca, va compartir el seu pas del sector públic al privat, i en què consisteix el seu treball com a expert en public affairs, una especialitat encara bastant desconeguda a Espanya. Va destacar la importància de la comunicació en gran quantitat d’àmbits. “Vaig cursar el màster per potenciar la meva capacitat de comunicar i ordenar coneixements. Sempre hi ha noves oportunitats de millorar els coneixements”, va compartir.

Cè Romagosa, responsable de comunicació estratègica, esdeveniments i protocol del Govern Obert, del departament de Acció Exterior i Govern Obert de la Generalitat de Catalunya, va relatar com sempre ha buscat i s’ha sabut adaptar a nous reptes i canvis en l’àmbit laboral. La seva trajectòria ha abastat els tres àmbits del Màster: comunicació corporativa, protocol i organització d’esdeveniments, per la qual cosa ha pogut aplicar tot l’après en el Màster. A més, ha recordat com després de graduar-se, es va incorporar com a tutora de la titulació.

Joan Enric Soler, cap de premsa de l’Ajuntament de Torrent (València), va descriure en què consisteix un equip de premsa municipal, des d’informar la població fins a la gestió de la publicitat institucional. Soler va destacar, a més, la validació del Màster en l’àmbit del mercat laboral i explica com anava cursant les assignatures en paral·lel amb un dia a dia laboral que li presentava reptes molt similars als que es tractaven en el Màster.

Álvaro Zarzosocorporate communications associate en la consultora de comunicació KREAB, va destacar l’aplicabilitat i treball pràctic del Màster i l’ajuda que aquest plantejament suposa després en el treball, posant d’exemple l’elaboració d’un pla de comunicació que va elaborar en el seu treball final de màster i que, després, ha estat un dels grans treballs als quals s’enfronta dia a dia. Així mateix, va detallar en què consisteix el treball en una agència de comunicació, destacant àrees d’especialització com la comunicació digital o les relacions amb els mitjans.

Tres consells útils:

De les experiències dels ponents a la jornada sobre sortides professionals del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments destaquem el següent:

• La disposició al treball en equip com una cosa essencial en la vida laboral en l’àmbit de la comunicació per a les empreses i institucions.
  • El valor de la formació que aporta el Màster, recolzant uns coneixements bàsics per al dia a dia professional gràcies a l’aprenentatge basat en reptes professionalitzadors.
  • La necessitat de conèixer molt bé a l’organització (la seva missió, visió i valors) per a dissenyar estratègies comunicatives que realment siguin estratègiques.

Des del Màster ens enorgulleix poder comptar amb alumni de tanta qualitat, i esperem que les seves experiències i consells puguin ser d’ajuda per a tot el nostre alumnat que vulgui conèixer les sortides professionals del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.